استاندار قزوین گفت:باید به مسئله پسماند با نگاه همه جانبه و فراگیر نگریست تا بتوان بخشی از مسائل این حوزه را حل کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی در کارگروه ساماندهی پسماند استان افزود: باید به شکل منسجم‌تر و ویژه به مسئله مدیریت پسماند رسیدگی کرد.

زاهدی اضافه کرد: باید در باره طرح‌های مدیریت پسماند همه مدیران با کار کارشناسی و جلسات فنی وارد عمل شوند تا بتوان نتایج آن را دقیق‌تر و سریعتر مشاهده کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: سایت محمدآباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است و باید منفعت این سرمایه گذار نیز تامین شود.

سیده حمیده زرآبادی افزود: از اقدامات دستگاه‌های اجرایی تشکر می‌کنیم، اما نحوه رفتار با سرمایه گذاران در استان درست نیست.

زرآبادی ادامه داد: پسماند در استان صنعتی و کشاورزی قزوین از اهمیت زیادی برخوردار است و باید سرمایه گذار با رفع مشکلات استان انتفاع شخصی نیز داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار قزوین هم در این نشست با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند گفت: تولید زباله در استان روزانه برای هر نفر ۷۰۰ گرم است که این رقم در کشور‌های پیشرفته ۴۵۰ گرم است.

علی فرخزاد افزود: پسماند‌های استان به انواع کشاورزی، صنعتی، عفونی و عادی تقسیم بندی می‌شوند و برای مدیریت این پسماند‌ها یک سایت پسماند با ۱۱۱ هکتار در قزوین راه اندازی شده است.

وی افزود:در حوزه جمع آوری و مدیریت پسماند‌های عفونی از استان‌های پیشرو هستیم و سالانه یارانه زیادی به آن پرداخت می‌شد.

وی افزود:کارگروه‌های پسماند در برخی از فرمانداری‌ها فعال است و باید در برخی از فرمانداری‌ها فعال‌تر شوند تا موضوعات شهرستانی نیز حل شود.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه ساماندهی پسماند استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.