مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: ۱۳ دستگاه خودروی مکانیزه جمع آوری پسماند روستایی به مدیران عامل شرکت‌های تعاونی دهیاری روستا‌های استان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر روستایی استانداری در افزود: برای نخستین بار در استان و کشور در طی یک سال، ۱۷ دستگاه جمع آوری پسماند به دهیاری‌های استان داده می‌شود که ۱۳ دستگاه امروز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تحویل داده شد.

وی افزود: این دستگاه‌ها در در بخش‌های مرکزی قزوین، بشاریات، الموت غربی، آبگرم، کوهین، رامند، طارم سفلی، خرمدشت، شال، دشتآبی، بخش مرکزی آوج، ضیاء آباد و الموت شرقی به کار گرفته می‌شوند.

به گفته مدیرکل دفتر روستایی استانداری، هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در مجموع برای خرید این دستگاه‌ها هزینه شده است و با بهره برداری از این دستگاه‌های مکانیزه هم اکنون از ۲۰ دستگاه در سطح استان برای جمع آوری پسماند استفاده می‌شود.

حبیبی انبوهی گفت:: توزیع این دستگاه‌ها در سطح بخش‌ها با توجه به مقوله جمعیت و پراکندگی روستا‌ها صورت گرفته است و هم اکنون ۱۴ بخش از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پسماند خود را به سایت محمدآباد منتقل می‌کنند.

وی افزود: تنها در بخش الموت و آوج به دلیل بعد مسافت انتقال پسماند به سایت محمدآباد انجام نمی‌شود و به زودی سایت‌های مجزا در این بخش‌ها برای جمع آوری پسماند احداث خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اضافه کرد: در الموت شرقی و غربی چهار جایگاه جمع آوری پسماند درحال تاسیس است و در شهرستان آوج نیز با ۲ شهر و ۱۰۰ روستا مکان یابی و مطالعه در این رابطه در حال انجام است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری در ادامه بر لزوم فرهنگ سازی در رابطه با پرهیز از تولید زباله اضافی تاکید کرد.

انتهای پیام/

تحویل خودروهای مکانیزه به مدیران عامل شرکت‌های تعاونی دهیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.