معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: جذب بازماندگان از تحصیل اولویت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اردشیر سیدسیاح معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی در نشست هم اندیشی با حضور روسای دوره اول ودوم متوسطه اظهار کرد: جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سطح استان تحول بزرگی در نظام آموزشی بوده و گامی مهم در جهت احیای حقوق کودکان به حساب می‌آید.

این مقام مسئول، تشکیل کمیته انسداد بیسوادی در سطح استان، ارسال تقویم اجرایی برنامه انسداد بیسوادی وشناسایی دانش آموزان تارک از تحصیل به کلیه مناطق آموزشی استان، تدوین برنامه عملیاتی در راستای حمایت از دانش اموزان لازم التعلیم و اجرای طرح زیر حد نصاب در مناطق روستایی در چارچوب جبران کمبود نیروی آموزشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده به منظور شناسایی وجذب حداکثری کودکان لازم التعلیم عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهتمام در افزایش شاخص‌های پوشش تحصیلی و افزایش سطح انگیزشی دانش آموزان برای تحصیل، گفت: ارتقا دیدگاه و نگاه خانواده‌ها نسبت به سطح فرهنگی و تحصیلی کودکان بالاخص دختران در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم در دستور کار قرار دارد.

سیدسیاح با اشاره به ضرورت مشارکت سایر نهاد‌ها در شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل؛ اضافه کرد: بسته‌های حمایتی به منظور ارتقای پوشش تحصیلی و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه استان گفت: به طور حتم وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل در سال‌های اخیر با عنایت به مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده موجب گردیده شاخص‌های دسترسی به آموزش به نحو محسوسی بهبود وارتقا یابد.

انتهای پیام/ن.م

جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گامی مهم در جهت احیای حقوق کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.