مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام گفت:اکثر حوادث جانی و خسارات مالی ناشی از واگذاری خدمات و سرویس و نگهداری آسانسور به اشخاص، نصابین و سرویس کاران غیر مجاز است .

نصب آسانسور توسط شرکت های فاقد مجوز مورد تایید استاندارد نیست

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛  مهناز همتی اظهار کرد: مالکین، پیمانکاران، مدیران مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری که در عقد قرارداد دخیل هستند باید از شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر به نام خود شرکت مجری از سازمان صنعت، معدن و تجارت عقد قرارداد کنند و در نصب و راه اندازی و سرویس سالیانه آسانسور از این شرکت های مجاز استفاده کنند.


وی گفت: با توجه به افزایش تعداد آسانسورهای نصب شده در استان، حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی، حصول اطمینان از کیفیت دستگاه های آسانسور و نظارت بر نصب آسانسور و اطمینان از ایمنی آن ضروری است و با اجرای کامل و دقیق موازین و الزامات استاندارد آسانسور، حوادث ناشی از آن کاهش یابد.


وی افزود: از همشهریان عزیز تقاضا می شود جهت نصب و راه اندازی آسانسور به تاریخ اعتبار پروانه طراحی و مونتاژ واحدهای نصاب آسانسور که دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند دقت کنند. فهرست این شرکت‌ها در سایت سازمان صنعت معدن و تجارت و همچنین سازمان ملی استاندارد ایران موجود است.


وی بیان کرد: نصب آسانسور توسط شرکت‌های غیرمجاز ممنوع است و مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی نصب آسانسور توسط این شرکت‌های غیرمجاز برعهده مالکین و مدیران ساختمان های دارای آسانسور است.


وی افزود: حتی خرید قطعات و تجهیزات آسانسور نیز باید از تولیدکنندگان دارای پروانه استاندارد انجام گرفته و فهرست آن ها در اختیار نصابان باشد تا با کمترین مشکل، در مراحل اجرا مواجه شوند.


مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه افزود: مالکین، پیمانکاران، مدیران مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری که تاکنون برای آسانسور آن واحدها اقدام به دریافت گواهی ادواری آسانسور نکرده اند شایسته است جهت ایمنی استفاده کنندگان نسبت به اخذ گواهینامه ادواری اقدام کنند.


همتی در پایان عنوان کرد: به هم استانی‌های عزیز ایلامی توصیه می‌شود که به هیچ عنوان از آسانسورهایی که گواهینامه ایمنی رسمی و معتبر استاندارد ندارند، استفاده نکنند.

 

انتهای پیام/ع

  آسانسور های ناایمن در ایلام مورد تأیید استاندارد نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.