قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: مهم‌ترین سیاست ستاد امر به معروف طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، «امر به معروف مسؤولان» است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محسن عباسی اظهار داشت: عمده انتظار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دوری از نگاه تک بعدی به این مجموعه است؛ امر به معروف و نهی از منکر بر عهده افراد خاصی از جامعه نیست و همه افراد جامعه نسبت به مسائل پیرامون خود و خانواده‌شان مسؤول هستند.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی همه هوای یکدیگر را دارند و در مسائل اجتماعی ورود پیدا می‌کنند تا در گسترش فرهنگ امر به معروف سهیم باشند.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به نقش رسانه در ترویج امر به معروف در جامعه بیان داشت: همه انواع رسانه چه دیداری، شنیداری، گفتاری، خبرگزاری‌ها و مطبوعات در تغییر اذهان مردم تأثیر گذارند تا تصور اینکه امر به معروف سبب بروز مشکلات بیشتری می‌شود، اصلاح شود.

عباسی ادامه داد: افرادی که با ورود متعصبانه و اعمال سلایق شخصی سبب القای ترس از این مسأله شدند به امر به معروف ظلم کرده‌اند، مردم وقتی اسم امر به معروف را می‌شنوند نباید بترسند بلکه با ترویج نگاه سالم، مردم از جان و دل امر به معروف را می‌پذیرند و اجرا می‌کنند.

وی تأیید کرد: معنا و مفهوم اصلی امر به معروف و نهی از منکر در قالب قرآن، نشانه پویایی جامعه و دور شدن آن از هر چیزی است که سبب بدبختی و بحران می‌شود.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اذعان داشت: اگر اسلام را به شکلی که هست برای مردم تبیین و اجرا کنیم، روح زیبای آن را می‌پذیرند و پیام آن را دریافت می‌کنند.

وی افزود: با کنار گذاشتن سلایق، تعصبات و رفتارهایی که از سر برداشت‌های غلط است و پشتیبانی و انتقال قرآن و محاسن کلام امامان، تأثیرگذاری امر به معروف را شاهد خواهیم بود و در این راه نباید امر به معروف را محدود کرد.

عباسی عنوان کرد: به عنوان مثال بدحجابی تنها منکر جامعه ما نیست، گران‌فروشی، اخلاق بد، چپاول، کم‌فروشی و... نیز از مصادیق دیگر منکرات جامعه است که باید نگاه همه جانبه به آن‌ها داشت.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سیاست ستاد امر به معروف طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، «امر به معروف مسؤولان» است.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: از آنجایی که اگر مسؤولی اشتباه کند، ذهن آحاد جامعه منحرف می‌شود و حفظ نظام از اوجب واجبات است، مهم‌ترین افرادی که در هر جایگاهی، نقشی در جامعه دارند مشمول این سیاست می‌شوند.

وی تصریح کرد: مسؤولان در تمامی ادارات، مجموعه‌های خصوصی، بیمارستان‌ها و...طبق ماده 8 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، توسط عیون ستاد رصد و در صورت صلاحدید با آن‌ها برخورد خواهد شد.

عباسی مهم‌ترین اثر این سیاست را بالا بردن حس مسؤولیت پذیری در ادارات و ... دانست و اظهار کرد: ستاد امر به معروف بر آن است تا فرهنگ امر به معروف را در ادارات نیز گسترش دهد تا با برنامه‌ریزی به‌ صورت تذکرات شفاهی، کتبی و یا ورود قوی، مشکلات و منکراتی که به وجود می‌آید، مرتفع شود.

وی تصویب قانون حمایت از آمران به معروف در مجلس شورای اسلامی را مسأله مهمی دانست و گفت: طبق ماده 19 و 20 اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده‌اند و هر دو ماه یک‌بار جلسه دارند که مصوبات آن لازم‌الاجراست.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تأیید کرد: سامانه گزارشی مردمی 1888 در اختیار شهروندان است تا در صورت دیدن هر نوع مشکلی گزارش بدهند و ستاد حتماً پیگیری و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی عمده وظیفه ستاد امر به معروف را نظارت بر دستگاه‌ها برشمرد و اظهار داشت: نظارت بر اجرای قوانین امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها بر اساس ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف مهم‌ترین وظیفه ستاد است.

عباسی در مورد اهمیت نقش آموزش درست امر به معروف خاطرنشان کرد: اهمیت آموزش مباحث امر به معروف در رده‌های مختلف به مردم جامعه در مورد چیستی، چگونگی، روش برخورد و مراحل آن و ... از دغدغه‌های ستاد است.

وی عنوان کرد: ستاد امر به معروف استان اصفهان تاکنون اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده است و برای مثال می‌توان به گروه آموزشی طلایه‌داران، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حضور در برنامه‌های تلویزیونی، تجلیل از آمران به معروف، برگزاری مسابقات در فضای مجازی، مسابقه کتاب‌خوانی، حضور در مدارس و زنگ امر به معروف و... اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م

نقش رسانه در اصلاح تصورات نادرست پیرامون امر به معروف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار