جانشین مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر صرفاً محدود به عفاف و حجاب نیست، صد در صد این‌جور نیست که گوش شنوایی به امربه‌معروف‌ها نباشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده  امروز در نشست خبری جشنواره تولیدات رسانه‌ای 120 ثانیه اظهار کرد: اصحاب رسانه همیشه مصداق امر به و نهی از منکر هستند که هر کاری که می‌کنند و هر خبر خوب یا هر خبر هشدارآمیزی که منتشر می‌کنند مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این که در کشور خلأ عنوان امربه‌معروف و نهی از منکر در مباحث عمیق حس می‌شد و امربه‌معروف و نهی از منکر به آن شکلی که در قرآن و احادیث آمده انجام نمی‌شود، بیان کرد: حتی بعضی مواقع کارهایی انجام می‌شود که نتیجه عکس دارد.

جانشین مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: در سال 93 مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در وزارت کشور ثبت شد، این مجمع قرار نیست کار میدانی انجام دهد، ریاست مجمع در اصفهان به جواد استکی واگذار شده است و در قالب 12 کمیته کارها به‌صورت تخصصی انجام می‌شود، کمیته فضای مجازی، کمیته بانوان، کمیته خانواده و... از جمله کمیته‌های مجمع هستند.

وی ادامه داد: هر کمیته آسیب‌هایی که در حوزه کاری خودشان را شناسایی می‌کنند و تذکرات لازم را به مسؤولان ذی ربط ابلاغ می‌کنند، این که بخواهیم یک دایره دور امربه‌معروف و نهی از منکر بکشیم و آن را آسیب‌شناسی نکنیم درواقع ظلم به امربه‌معروف بوده است، امربه‌معروف و نهی از منکر خارج از جهت‌گیری‌های سیاسی است.

صادق‌زاده با بیان این که گاهی یک اتفاقاتی در برخی دستگاه‌ها می‌افتد که نباید آن را تخریب کرد بلکه باید آسیب‌شناسی کرد؛ عنوان کرد: آسیب‌شناسی یعنی جراحی کردن مشکل موجود، هزاران مصادیق صوتی و تصویری در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر داریم ولی تولیداتی نداشته‌ایم که خود امربه‌معروف و نهی از منکر را توضیح دهیم.

وی در ادامه گفت: هرچند سریال‌ها و فیلم‌های خوبی در خصوص نشان دادن خوبی‌ها و تقبیح بدی‌ها داشته‌ایم اما در خصوص خود امربه‌معروف و نهی از منکر چنین تولیداتی نداشته‌ایم، این جشنواره کاملاً مردمی است و شما هیچ آرم و نشانی از هیچ ارگانی پیدا نمی‌کنید.

جانشین مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به همکاری کامل و هم‌افزایی مجمع با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: ستاد برنامه‌های خود را اجرا می‌کند و مجمع نیز، هم‌افزایی خواهد داشت، در خصوص اصناف و حوزه اقتصادی اقداماتی انجام‌شده و در حوزه محیط‌زیست و احیای زاینده‌رود نیز اقداماتی در مجمع در حال انجام است.

وی با بیان این که  ایجاد کارگروه اقتصاد اسلامی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه یکی دیگر از اقدامات مجمع بوده است یادآور شد: در خصوص آموزش احکام کسب‌وکار به اصناف و کسبه کارهایی کردیم، در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر در سیاست هم نگاه حزب گرایی ممنوع است چرا که یک آفت محسوب می‌شود.

صادق‌زاده کارهای انجام‌شده در حوزه فرهنگی را ضعیف، سطحی و کم اثر دانست و مطرح کرد: در زمینه فرهنگی نیز کاری انجام نشده است، اگر هم کاری شده است سطحی بوده است، چرا که اگر کار شده بود در خصوص حمایت از تولید ملی ضعف نداشتیم.

وی افزود: یک بخشی از مسائل اقتصادی بانک‌ها هستند، یکی از کارهایی که کردیم با علما جلساتی داشتیم و راهکارهایی در خصوص اصلاح مشکلات اقتصادی داشتیم، بعضی از امربه‌معروف‌ها و نهی از منکرها نتیجه عکس دارد و این به خاطر بدسلیقگی ماست.

جانشین مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پایان گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر صرفاً محدود به عفاف و حجاب نیست، صد در صد این‌جور نیست که گوش شنوایی به امربه‌معروف‌ها نباشد.

 

انتهای پیام/م

 

نتیجه معکوس گرفتن در امربه‌معروف به علت بدسلیقگی ماست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.