چهارمین نشست روسای ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی با حضور رئیس ادارات مشاوره دانشگاه های علوم پزشکی منطقه جنوب شرق کشور در جیرفت برگزار شد.

نشست روسای ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی در جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،عنایت الله شفیعی معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در چهارمین نشست روسای ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی گفت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از سال 88 شکل گرفته است و جمعیتی حدود یک میلیون نفر در هفت شهرستان جنوبی را زیر پوشش دارد.

وی با اشاره به تحصیل بیش از 900 دانشجو در 10رشته در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از برگزاری دومین دوره فارغ التحصیلی پزشکی دانشگاه در سال جاری و آغاز به کار مرکز آموزش سلامت کهنوج در بهمن امسال خبر داد.

شفیعی تصریح کرد: مشاوره باید خلاق و بر اساس مسائل روز جامعه باشد تا آنچه مد نظر است در زمینه رفع مشکلات دانشجویان در این اداره محقق شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه مشاوران باید خود به سراغ دانشجو بروند و منتظر نباشد که مراجعه از سوی دانشجو باشد، افزود: 450 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از خوابگاه استفاده می کنند که از این تعداد حدود 50 دانشجو در خوابگاه‌های خودگردان هستند.

همچنین مریم بختیاری معاون مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه مشاوره در این نشست با بیان اینکه حوزه مشاوره از مسائل بسیار مهم در دانشگاه ها به ویژه دانشگاهای علوم پزشکی است، گفت: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی فراهم کننده خدمت در حوزه سلامت هستند پس مهم است تا در تمام سطوح از سلامت روانشناختی برخوردار باشند که مشاوران دانشگاه در خط مقدم این سلامت هستند.

وی با اشاره بر لزوم به روز بودن مشاوره ها با توجه به پیشرفت های جامعه افزود: شورای مناطق ادارات مشاوره برای وزارتخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و نظرات آنها بسیار مهم است، شما هستید که در این جلسات تعیین می کنید که در مناطق با چه نگاهی سیاست‌گذاری کنیم.

معاون مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه مشاوره اظهار کرد: برنامه ریزی ادارات مشاوره در هر منطقه باید بر اساس نیازهای آن منطقه باشد و این نشست های منطقه ای باید به ما کمک کند که چه برنامه ریزی و سیاست‌گذاری برای هر منطقه داشته باشیم.

در این نشست یک کارگاه آموزشی برگزار شد و با برگزاری انتخابات دو ساله شورا احمد رضا بشار رئیس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی خدمات مشاوره ای( یاورانه) منطقه جنوب شرق کشور انتخاب شد.
انتهای پیام/ح

نشست سلامت روان دانشجویی جنوب شرق کشور درجیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار