رای الیوم در گزارشی به بررسی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی و ایستادن این کشور در برابر سلطه‌طلبی‌های آمریکا پرداخت.

کره شمالی کوه محکمی است که همه روش‌های استکباری و باج خواهانه آمریکا در برابر آن شکسته شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: بارها درباره کره شمالی و آزمایش های موشکی آن نوشته و توانمندی های نظامی این کشور و تسلیم نشدن آن را در برابر انواع باج خواهی های آمریکا، تحسین کرده ایم. امروز بار دیگر براساس همین موضع می نویسیم؛ اما پس از اظهارات روز چهارشنبه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مبنی بر این که این کشور با آزمایش موشکی خود، به کشوری هسته ای تبدیل شده است که می تواند هر شهری از آمریکا را هدف قرار دهد، بیش از پیش، کره شمالی را تحسین می کنیم.

علت تحسین کره شمالی آن نیست که این کشور کوچک تحت تحریم ظالمانه آمریکا و غرب را دوست داریم؛ بلکه به این علت است که ما نیز با سلطه تحریک آمیز و باج خواهانه آمریکا و رویکرد گزینشی آن در قبال پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای، که در راستای برتری اسرائیل در منطقه خاورمیانه است، مخالفیم.

به گفته کارشناسان، برد موشک جدید قاره پیمای «هوا سونگ 15»، با قابلیت حمل کلاهک های جنگی متعارف و هسته ای، تا 13 هزار کیلومتر می رسد. به عبارتی دیگر، این موشک دوربردترین موشک در زرادخانه هسته ای کره شمالی است و می تواند به قاره آمریکا برسد.

می توان این اعلام ناگهانی را به منزله راهی برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و پاسخی صریح و عملی به تهدیدهای توخالی آن و در عین حال تلاشی برای احیای مذاکرات با دولت وی از موضعی قدرتمندتر، تلقی کرد؛ اعلام ناگهانی که آمریکا و متحدان آن در شرق آسیا یعنی کره جنوبی و ژاپن را شوکه کرد، زیرا اکنون آزمایش های هسته ای و بالستیک کامل شده است و آمریکا باید کره شمالی را به عنوان کشوری هسته ای به رسمیت بشناسد و بر این اساس با آن مذاکره کند؛ به طوری که این اقدام به لغو تحریم ها، کاهش شدت تنش ها و دور کردن سایه جنگ، بیانجامد.

با توجه به زمان این آزمایش موشکی و شوکه کننده بودن آن، شاید هنوز برای تشخیص واکنش رسمی آمریکا در قبال این تحولات بی سابقه، زود باشد؛ اما به طور قطع کره شمالی از بازدارندگی استراتژیک قدرتمندی برخوردار است و اگر دولت ترامپ تسلیم شود و اصل مذاکره بدون پیش شرط را بپذیرد، این بازدارندگی، موضع پیونگ یانگ را برای مذاکره تقویت می کند.

رهبر کره شمالی باید مورد تحسین و احترام واقع شود؛ به ویژه ما در خاورمیانه باید این کار را انجام دهیم که از سلطه طلبی آمریکا و توطئه های آن برای شعله ور کردن آتش جنگ و فتنه در این منطقه، با هدف حمایت از اسرائیل اشغالگر، نژادپرست و فاشیست، رنج برده ایم.

کره شمالی قدرت عظیم فقیران سرتاسر جهان و کوه محکمی است که همه روش‌های استکباری، سلطه طلبانه و باج خواهانه آمریکا در برابر آن شکسته شد و از این پس نیز شکسته خواهد شد. ما با قلبی سرشار از اندوه، این سخنان را به سبب خواری و ذلت کشورهای عربی و تسلیم شدن حاکمان و بیشتر ملت های آنها در برابر استکبار آمریکا، بیان می کنیم.

 

انتهای پیام/

 

ایستادن کره شمالی در برابر سلطه طلبی غرب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Nasibi
۲۰:۲۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
در مقابل قدرت فقط قدرت پاسخگوست .افرین
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
سیاست مقابله با استکبار را از این جوان شجاع کره ای یاد بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
ماباید خیلی پیشتراز کره شمالی خودمون روباور مکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۶:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
ای ولا
آدم ناخودآگاه دوس داره بچه کره شمالی باشه تازه اونم بزرگ شده چاله میدون پیونگ یانگ
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۶:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
كره شمالي بايد توانمندتر شود تا كشوري مثل امريكا نتواند تهديدي برايش باشد دنيا شده جنگ قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا وداعش واسرائیل
آخرین اخبار