معاون وزیر سیاست دفاعی کره جنوبی اطمینان داد تحرکات منطقه‌ای همسایه شمالی به هیچ عنوان برهم زننده امنیت بازی‌های المپیک زمستانی این کشور نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «یئو سوک جو»، معاون وزیر سیاست دفاعی کره جنوبی، در واکنش به آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ اعلام کرد امنیت بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ این کشور که از فوریه ۲۰۱۸ آغاز به کار می‌کند، تحت تاثیر آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی قرار ندارد.

این سخنان ساعاتی پس از اعلام آزمایش موفقیت آمیز موشک قاره پیمای کره شمالی بیان شد که قادر است هر نقطه از خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند آمادگی مقابله با هر تهدیدی از جانب همسایه شمالی را دارند. «یئو» در این باره گفت: استراتژی دفاعی کره جنوبی به اندازه‌ای قوی است که در هر لحظه آمادگی مقابله با شدیدترین تهدید‌ها را نیز دارد. با قاطعیت اعلام می‌کنم بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در امنیت کامل و در بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.

در المپیک تابستانی ۱۹۸۸ که به میزبانی کره جنوبی برگزار شده بود، به یکی از خطوط هوایی این کشور بر فراز دریای آندامان، نزدیک میانمار، حمله شد و در جریان آن ۱۰۴ مسافر و ۱۱ خدمه کشته شدند. کره جنوبی عامل این حمله را کره شمالی اعلام کرده بود.

پیش از این، مقامات کره شمالی تهدید کرده بودند اگر سئول به همکاری‌های نظامی با آمریکا و برگزاری رزمایش‌های متعدد با این کشور ادامه دهد، در جریان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸، شهر پیونگ چانگ را هدف قرار خواهد داد.

«یئو» در ادامه به روابط قوی میان سئول و واشنگتن اشاره کرد و افزود: چتر هسته‌ای آمریکا از کره جنوبی دفاع خواهد کرد. ما همکاری نزدیک دفاعی با آمریکا داریم و سامانه‌های دفاعی داخلی را نیز برای مقابله با هر تهدیدی آماده کرده ایم.

 

انتهای پیام/

 

بی تاثیر بودن آزمایش موشکی کره شمالی روی بازی های المپیک زمستانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار