عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون صنایع مجلس باید به موضوع واردات غیرقانونی خودروهای هیبریدی وارد شود.

مجلس باید منفذهای احتمالی در واردات خودرو را قبل از تبدیل آن به سیل شناسایی کنداحمد محمدی‌انارکی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از واردات غیرقانونی خودرو به کشور گفت: در زمان وزارت آقای نعمت‌زاده نسبت به واردات غیرقانونی خودروها گزارشها و انتقادهای بسیاری صورت گرفت.

وی ادامه داد: در نتیجه بر اساس مصوبه‌ای از سوی وزارت صنعت اعلام شد، اشخاصی که خواهان واردات هستند باید خدمات پس از فروش در کشور ایجاد کنند یا از طریق نمایندگی‌های معتبر داخلی نسبت به وارد خودرو اقدام کنند.

محمدی‌انارکی با اشاره به اینکه با آمدن شریعتمداری به وزارت صنعت، نسبت به برخی شرکت‌ها نگاه خاصی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اینکه برخی دستگاهها یا شرکتها می‌توانند در شرایطی خاص خودرو وارد کنند، اشکالی ندارد اما قرار نیست هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نداشتن خدمات پس از فروش، زیان‌های کلانی به کشورمان وارد می‌کند، افزود: وقتی بر اساس قانون واردکننده باید با شرکت‌های معتبر دارای نمایندگی همکاری داشته باشد، چرا عده‌ای این شرکتها را دور می‌زنند تا مصرف‌کننده زیان ببیند؟

وی در خصوص واردات صدها دستگاه خودرو سوناتا هیبریدی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است، گفت: ابتدا باید مشخص شود که این خودروها را شخص وارد کرده یا یک دستگاه؟ اگر دستگاهی مسئول واردات بود باید به مجلس پاسخگو باشد که چرا علیه اقتصاد کشور اقدام کرده است.

محمدی‌انارکی ادامه داد: اگر شخصی مسئول واردات بود هم باید مشخص شود که این شخص به چه کسی وابسته بوده که توانسته قانون را نادیده گرفته و دور بزند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وقتی نمایندگی معتبر در ایران شکل گرفت، باید واردات زیر نظر آن صورت پذیرد، بیان کرد: اگر نمایندگی ارزشی ندارد، چرا آقایان به آن مجوز و اعتبار می‌دهند اگر هم که اعتبار دارد چرا خودرو بدون نظارت آن نمایندگی وارد می‌شود؟

وی واردات بی‌ضابطه را باعث آبروریزی دانست و تاکید کرد: تصور کنید که کشور کره به ایران نمایندگی داده و تصور می‌کند که واردات با هماهنگی نمایندگی در ایران انجام می‌شود اما یک باره می‌بیند که عده‌ای به عنوان خریدار مراجعه کرده و خودرو را وارد کشور می‌کنند. آیا این اتفاق باعث آبروریزی نیست؟

نماینده رفسنجان افزود: نظام واردات در کشور باید به اندازه‌ای سختگیرانه باشد که یک بسته کبریت هم از آن رد نشود، چه برسد به اینکه خودرو غیرقانونی وارد شود آن هم دویست دستگاه که این دیگر نوبر است.

محمدی‌انارکی با تاکید بر اینکه امیدوارم واردات غیرقانونی خودروهای هیبریدی درست نباشد، گفت: نمی‌توان باور کرد که یک شخص توانسته باشد با این حجم گسترده قانون را دور زده باشد لذا کمیسیون صنایع و معادن باید در این خصوص وارد شود، مجلس باید به عنوان دستگاه نظارتی این موارد را بررسی کرده تا در صورت وجود منفذی در واردات خودرو قبل از تبدیل آن به سیل، جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار