قرآنی که در اختیار ما است همان قران رسول‌الله(ص) است چرا که جایی که خداوند می‌فرماید که من حافظ قرآنم هیچ‌ گاه آن را تحریف نمی‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  آیت‌الله جعفر،مرجع تقلید شیعیان سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه برخی منکر خاتمیت هستند به سراغ آیات 26 و 27 سوره اعراف می‌روند اظهار داشت: این تفسیر به رأی است و "بنی‌آدم" خطاب به پیغمبر اکرم(ص) نیست بلکه خطاب خداوند به حضرت آدم و حضرت حوا است زمانی که این دو از بهشت رانده شدند و اصلاً ارتباطی به پیامبر اکرم(ص) ندارد.

وی افزود: کسانی که منکر خاتمیت هستند تفسیر به رأی کرده و خطاب "بنی‌آدم" در آیات سوره اعراف را منتسب به پیامبر اکرم(ص) کرده و خاتمیت رسول گرامی اسلام(ص) را نمی‌پذیرند کارشان نادرست و اشتباه است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان تفاوت تفسیر به رأی و الهام از قرآن گفت: آن‌ کس که تفسیر به رأی می‌کند بر قرآن استادی می‌کند، تفاوت است میان کسی که بر قرآن استادی می‌کند با کسی که از قرآن الهام می‌گیرد.

سبحانی گفت: قرآنی که در اختیار ما است همان قرآن رسول‌الله(ص) است نه یک کلمه اضافه و نه یک کلمه کم شده است چرا که جایی که خداوند می‌فرماید که من حافظ قرآنم، هیچ‌ گاه آن را تحریف نمی‌کند و روایات تحریف همگی برخلاف آیات قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه روایات تحریف هم در کتاب‌های اهل تسنن و هم شیعه وجود دارد، تصریح کرد: اهل تسنن می‌گویند روایاتی که آمده منسوخ التلاوه هستند اما ما می‌گوییم منسوخ التلاوه همان تحریف است و امیرالمؤمنین(ع) درباره تحریف قرآن سکوت نکرده است.

انتهای پیام/ت

قرآن فعلی با قرآن زمان پیامبر(ص) هیچ تفاوتی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار