فرماندار اقلید بر ضرورت نصب کنتور‌های هوشمند بر چاه‌های آب کشاورزی این شهرستان برای مدیریت منابع آب تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صالح مشتاقی‌لار فرماندار اقلید در جلسه شورای حفاظت منابع آب این شهرستان که با حضور مسؤولان شهرستانی برگزار شد بر لزوم نصب کنتور‌های هوشمند بر چاه‌های آب کشاورزی این شهرستان برای مدیریت منابع آب تأکید کرد.

وی خشک‌سالی را تهدیدی جدی خواند و افزود: با توجه به نبود بارندگی و در نتیجه کاهش سطح آب‌های زیرزمینی طی چند سال گذشته، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی می‌تواند بهترین و مؤثرترین اقدام برای مقابله با این مشکل باشد.

مشتاقی لار تلاش برای فرهنگ‌سازی و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه و صحیح از منابع به ویژه آب را لازم دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان اقلید یکی از قطب‌های کشاورزی و دام‌پروری استان و کشور است، کمبود آب می‌تواند زیان‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر این شهرستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی وارد کند.

فرماندار اقلید نصب کنتور‌های هوشمند بر چاه‌های آب کشاورزی، هدایت و تشویق کشاورزان برای اجرای سیستم آبیاری نوین و کشت محصولات کم آب بر و گلخانه‌ای با توجه به تسهیلاتی که دولت در این زمینه ارائه می‌کند را از جمله راه‌های مفید برای مدیریت مصرف آب در سطح شهرستان اقلید بیان کرد.
انتهای پیام/ر

تاکید بر مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار