از 480 حلقه چاه کنتور هوشمند آب و برق دارای پروانه بهره ‌برداری در شهرستان قیروکارزین بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر منابع آب قیروکارزین گفت:  هدف از نصب کنتور هوشمند که از سال 89 اجرای آن آغاز شده مدیریت مصرف آب، ثابت ماندن سطح آب های زیر زمینی و حفظ و تعادل آبخوان ها است.
مهدی شاهسوندی بیان کرد: با نصب این کنتورها میزان بهره ‌برداری هر چاه مشخص و پس از پایان سهمیه مجاز بهره‌ برداری، برق چاه به ‌صورت خودکار قطع می شود.
وی، چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق قیروکارزین را 5 هزار و 152 حلقه برآورد کرد و افزود: از این تعداد چاه سالانه بالغ‌بر 438 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه دشت‌های قیروکارزین، هنگام، باروس و مبارک‌آباد، افزر و کردیل به ترتیب از سال‌های 84 ،87 و 89 و مابقی در سال 94 از طرف وزارت نیرو دشت های ممنوعه اعلام شده است، افزود: عمق چاه‌های آب کشاورزی در این شهرستان به 350 متر رسیده که در صورت ادامه بهره‌برداری‌های بی رویه ، تا 20 سال آینده این دشت‌ها کاملا خشک می شود.
وی تصریح کرد:با توجه به محدود شدن میزان مصرف آب و تامین هزینه خرید این کنتورها بوسیله متقاضیان، کشاورزان تمایلی به تجهیز چاه های خود به این کنتورهای هوشمند ندارند.
قیرو کارزین در 226 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/س
برچسب ها: افتتاح ، چاه ، هوشمند ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار