در آخرین روز نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی ایران ، قرارداد سرمایه گذاری بیش از سه میلیارد دلار و 239 میلیون یورویی برای استان سمنان منعقد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان گفت : در نشست بین المللی معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی ایران از میان ۳۸۰ پروژه معرفی شده به دبیرخانه ، ٥٩ تفاهم نامه به مبلغ شش میلیارد یورو به تفکیک سه هزار و ٦٦٩میلیون دلار و دو هزار و ٧٥٣میلیون یورو تفاهم نامه بین سرمایه پذیران کشور و سرمایه گذاران داخلی و خارجی منعقد شد.


وی افزود : از این تفاهم نامه ها سهم استان سمنان ، سه میلیارد و 124میلیون دلار و 239 میلیون یورو بود .


به گفته خباز ، نشست بین المللی معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی ایران 52 تفاهم نامه برای استان سمنان امضا شد که شامل ١٦ تفاهم نامه بخش صنعت به ارزش 675 میلیون دلار و 231 میلیون یورو ، یک تفاهم نامه در بخش انرژی های نو به ارزش 20 میلیارد دلار ، 19 تفاهم نامه حوزه گردشگری به ارزش هزار و 654 میلیون دلار ، 16 تفاهم نامه حوزه کشاورزی ، دام ، طیور و صنایع جانبی به ارزش 610 میلیون دلار و طرح های حوزه آب ، 175 میلیون دلار بود .


این نشست که در سالن همایش های صدا و سیما در تهران به مدت چهار روز برگزار شد و مسئولان استان سمنان هم در یکی از 9 پنل ارائه شده در این نشست ، 97 طرح اقتصادی این استان را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تشریح کردند.


انتهای پیام / ه


انعقاد 52 قرارداد سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.