رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:حجم صادرات استان تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

دست یابی به حجم صادرات ۱ میلیارد دلاری از سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،میرشکار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در همایش استانی روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت:در هفت ماهه سالجاری کالا‌هایی به ارزش حدود ۲۳۰ میلیون دلار از استان صادر شده است.

نادر میرشکار گفت:عمده کشور‌هایی که صادرات داشتیم افغانستان، پاکستان، عمان، چین، کشور‌های حاشیه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: سیمان، مصالح ساختمانی، تخم گشنیز، خرما و محصولات کشاورزی و شیلاتی از جمله محصولات صادراتی استان است.

میرشکار گفت:در طی هفت ماهه تراز تجاری استان مثبت بوده، بدین معنی که صادرات ما از واردات به میزان ۹ درصد بیشتر است.

وی تصریح کرد:بیشتر صادرات از بازارچه‌های مرزی بویژه میلک صورت گرفته و این نشان دهنده‌ی این است که رویکرد بازارچه‌های ما صادراتی است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه صادرات و تجارت با کشور‌های منطقه است که باید از این موقعیت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

نادر میرشکار اظهار داشت: باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را برای افزایش صادرات به کشور‌های همسایه افزایش دهیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان بهترین بازار‌های منطقه را در اختیار دارد که باید از این ظرفیت برای افزایش صادرات استفاده کرد.

وی بیان کرد: دولت باید شرایط زیرساختی و قوانین صادرات را برای افزایش مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه روان سازی کند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در ادامه گفت:بر اساس برنامه هدف گذاری شده در زمینه صادرات در برنامه ششم توسعه اقتصادی امسال باید صادرات استان ۵۴۰ میلیون دلار باشد که انشاالله تا پایان امسال این امر محقق خواهد شد.

نادر میرشکار در پایان افزود: بر اساس برنامه هدف تا پایان برنامه ششم توسعه حجم صادرات استان باید به بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کند که با وجود ایجاد زیرساخت‌ها این مهم برای استان دست یافتنی است.

انتهای پیام/ع

۲۳۰ میلیون دلار کالا  از استان  صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار