مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۶۴۴ مورد بازرسی توسط بازرسان این سازمان با همکاری دستگاه‌های مرتبط در بخش‌های مختلف در حوزه کالای قاچاق انجام شده است.

بیش از ۱۶۰۰ مورد بازرسی توسط بازرسان صنعت و معدن استان انجام شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدرفیع سلطان‌زاده مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۶۴۴ مورد بازرسی توسط بازرسان این سازمان با همکاری دستگاه‌های مرتبط در بخش‌های مختلف در حوزه کالای قاچاق انجام شده است.

سلطان زاده گفت: بازرسان ما در این مدت از طریق هماهنگی با کمیسیون کالای قاچاق و برقراری گشت‌های مشترک با اداره‌کل دخانیات و نیروی انتظامی در بخش واحد‌های عرضه کننده سیگار از ۷۴۴ واحد بازرسی کردند و ۸۵ پرونده تشکیل دادند که منجر به کشف تخلف به ارزش ۲۰۲ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۷۸ ریال بابت تعداد ۶۴ هزار و ۱۵ نخ سیگار و ۲۰۰ کیلوگرم تنباکو شد.

وی افزود: در بخش بازرسی از واحد‌های عرضه کننده لوازم بهداشتی نیز با برگزاری گشت مشترک با نیروی انتظامی و معاونت غذا و دارو از ۵۱۶ واحد عرضه کننده بازرسی به عمل آمد که تعداد ۲۹ واحد متخلف با ارزش ریالی ۳۲ میلیون و ۹۲۵ هزار شناسایی و جهت اعمال قانون به مراجع ذیربط معرفی شدند.

سلطان‌زاده گفت: در راستای مبارزه با قاچاق در بخش طلا و جواهر نیز ضمن برگزاری گشت‌های مشترک با پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اداره استاندارد و اتحادیه صنفی طلا و جواهر ۱۷۶ بازرسی صورت گرفت و ۴ واحد متخلف با ارزش ریالی ۳ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۰۶ ریال شناسایی شدند.

مدیر بازرسی سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمینه وسایل پزشکی با توجه به ارتباط مستقیم آن با ایمنی و سلامت افراد جامعه، سازمان ضمن برگزاری گشت مشترک با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و بازرسان اتحادیه صنفی مربوطه، ۲۰۸ واحد مورد بازرسی قرار گرفت که در پی آن ۲ واحد متخلف با ارزش ریالی ۵ میلیون و ۱۷۶ هزار به مراجع قضایی شدند.

وی افزود: برنج، چای، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، لوازم خانگی، احشام، میوه‌های گرمسیری، کفش چینی، باتری کهنه، چراغ‌های ژاپنی، چرخ خیاطی، ظروف کریستال، گردو، روغن زیتون، فلاکس، انواع بخاری، لوازم یدکی خودرو، حبوبات، کشمش، بادام درختی، میوه‌های فصل، پیاز، پارچه‌های سوزن‌دوزی شده، لاستیک کهنه خودرو و فرش دست دوم عمده کالا‌های قاچاق ورودی به استان هستند.

سلطان‌زاده افزود: همچنین محصولات کشاورزی، فرآورده‌های نفتی به ویژه گازوئیل، نفت، گریس، روغن صنعتی و قیر، آرد، قند، پودر رختشویی، مرغ زنده، تخم مرغ، شیشه، کاشی و سرامیک عمده کالا‌هایی هستند که از استان به طور قاچاق خارج می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: پرداخت یارانه به کالا‌ها در داخل کشور، تعرفه بالای گمرکی کشور‌های همجوار استان، قیمت بسیار پایین کالا در داخل کشور نسبت به کشور‌های همسایه، نیاز بازار خارجی به کالا و ممنوع بودن صادرات کالا‌های یارانه‌دار از جمله مهمترین دلایل قاچاق کالا در استان هستند.

انتهای پیام/ع

کشف کالای قاچاق سیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار