رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ هزار نفر از مردم شیعه و سنی استان از سال ۹۰ تاکنون زیر پوشش طرح تربیت حافظان قرآن کریم قرار گرفتند.

شرکت ۷۵ هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان در طرح حافظان قرآنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی کوچکی رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه  اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سوی این نهاد در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم به اجرا در آمده است.

کوچکی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سه مقطع هفت تا ۱۲ سال حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، ۱۲ تا ۱۸ سال حفظ یک جزء و جزء ۳۰ و بزرگسالان حفظ جزء ۳۰، یک و ۲ قرآن کریم در حال اجراست.

وی افزود: سهمیه سیستان و بلوچستان در اجرای این طرح مهم ۵۰ هزار نفر بود که به دلیل علاقه مندی فراوان مردم این استان به مسائل دینی و مذهبی افراد فراتر از برنامه در این طرح شرکت کردند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان به سه روش حضوری، مجازی و شبانه روزی انجام می‌شود.

کوچکی برپایی رقابت‌های مختلف قرآنی، آموزش مربیان و داوران، برگزاری محافل قرآنی و حمایت از رقابت‌های دانش آموزی، محلات و ... را از جمله برنامه‌های این نهاد در گسترش فرهنگ اهمیت به قرآن کریم در استان ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار