دوستداران محیط زیست یک بهله جوجه عقاب صحرایی را به اداره محیط زیست سیرجان تحویل دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،   دو دوستدار محیط زیست به نام‌های در یک اقدام ارزشمند یک بهله جوجه عقاب صحرایی که بر اثر مشکلات جسمی قادر به پرواز نبود و در شهر گرفتار شده بود را تحویل اداره حفاظت محیط زیست سیرجان داد.

محمود علیرضایی رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت:این پرنده پس از رسیدگی و تیمار پس از سلامت کامل در محل زندگی خود رها خواهد شد.

وی سهیم شدن مردم در حفظ و نگهداری محیط زیست و استمرار اینگونه اقدامات و دلسوزی آن‌ها نسبت به سلامت محیط زیست و حیات وحش را رمز بقای زمین و زندگی سالم دانست و گفت: همکاری تمامی ساکنین منطقه و همیاران و دوستداران محیط زیست در راستای اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی است و شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، سریعا این اداره را مطلع کنند.

علیرضایی همچنین تصریح کرد: عقاب صحرایی جز گونه‌های جانوری حمایت شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می‌آید و زنده‌گیری و نگهداری آن ممنوع است.

عقاب صحرایی با نام علمی Aquilanipalensis پرنده شکاری نسبتا بزرگی است با سینه‌ای پهن و پر و بالی به رنگ قهوه ای، که دارای طیف وسیعی از تنوع در رنگ بال و پر است (قهوه‌ای تیره تا روشن) منقار زرد رنگ نسبتا بزرگی دارد که نوک منقارش سیاه است و خط زرد رنگ انتهای منقارش تا زیر چشم امتداد می‌یابد. دمش به رنگ قهوه‌ای تیره و پوشپر‌های زیر دم سفید مایل به خاکستری هستند.

این پرنده در نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، کوهپایه ها، نزدیک تالاب‌ها و حوالی شهر‌های بیابانی به سر می‌برد. معمولا آشیانه خود را روی درخت می‌سازد. از پستانداران کوچک، پرندگان و جوندگان غذای خود را فراهم می‌کند. از مردار‌های تازه نیز تغذیه می‌کندواندازه اش ۶۵ تا ۸۰ سانتی متر می‌باشد.

انتهای پیام /ی

نجات یک جوجه عقاب در سیرجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار