استاندار قزوین بر لزوم بروزرسانی قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در همایش ملی منع خشونت علیه زنان با بیان اینکه این موضوع در بسیاری از جوامع بشری تبدیل به یک فرهنگ نادرست شده است، گفت: قانون‌های مربوط به این حوزه باید دارای ضمانت اجرایی قوی باشند.

استاندار اضافه کرد: در بحث خشونت علیه زنان نخستین تصویر که در ذهن ما شکل می‌گیرد، خشونت‌های جنسی و جسمی است در حالی که خشونت‌های کلامی، تحقیر زنان در جامعه، رفتار‌های کلامی نامناسب مردان با زنان یا حتی زنان با زنان از انواع دیگر این خشونت به شمار می‌روند.

زاهدی گفت: هنوز هم گاهی اوقات وقتی مادری دو دختر پشت سر هم به دنیا می‌آورد مورد اتهام زنان جامعه خود قرار می‌گیرد و این گونه شاهد خودخشونتی یعنی خشونت زنان علیه زنان هستیم.

زاهدی افزود: موارد دیگری هم وجود دارد که شاید در ظاهر خشونت نباشد، اما یک اضطراب دائم برای زنان و دختران به همراه می‌آورد و اعتماد به نفس آنان را می‌گیرند.

وی گفت: زن تحقیر شده بدون شک فرزندان خود را نیز نمی‌تواند به خوبی تربیت کند و در نتیجه جامعه مورد تهدید قرار می‌گیرد.

استاندار گفت:برای رسیدن به مرحله رفع خشونت علیه زنان نخستین گام‌ها را باید اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه، حقوقدانان و نخبگان جامعه بردارند.

زاهدای با تاکید بر اینکه آشنایی زنان به حقوق خود در کاهش خشونت علیه آنان موثر است، گفت: البته نباید از این حقیقت غافل ماند که بعضی زنان وقتی به حقوق خود آشنا می‌شوند مسایلی، چون طلاق نیز افزایش می‌یابد که باید این موضوع با آموزش همراه باشد.

زاهدی با بیان اینکه زن و مرد در ساحت انسان بودن یکسانند گفت: گروه‌های مرجع جامعه باید کمک کنند تا به طور مجموع موضوع رعایت حقوق انسانی به رسمیت شمرده شود.

انتهای پیام/

 

سخنرانی استاندار قزوین در همایش ملی منع خشونت علیه زنان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار