معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت : آموزش از مهمترین روش‌های ارتقا فرهنگ ترافیک در جامعه است و باید از همه ابزار برای انجام آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست شورای ترافیک افزود: آموزش باید با استفاده از همه ابزار‌های موجود از جمله رسانه‌های تصویری، گفتاری و نوشتاری انجام شود.

فرخزاد در ادامه ، بی دقتی و رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی را عامل حوادث جاده ای دانست و از دست اندرکاران حوزه فرهنگ ، ائمه جمعه و جماعات خواست تا در فرهنگ سازی در این حوزه بکوشند.

وی همچنین خواستار انجام مطالعات درباره وضعیت آماری حوادث جاده‌ای و تلفات آن در قزوین و مقایسه آن با سایر استان‌های هم طراز شد تا بتوان با جمع بندی آمار‌ها در رابطه با کاهش خسارت‌های جانی و مالی سوانح رانندگی در استان تلاش بیشتری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به لزوم راه اندازی پایگاه‌های جدید اورژانس به منظور کاهش زمان رسیدن عوامل امدادی بر سر صحنه سوانح، گفت: برای استقرار پایگاه‌های اورژانس می‌توان از فضا‌های خالی برخی ادارات و نهاد‌های استان استفاده کرد.

فرخزاد با اشاره به افزایش میزان سوانح راکبان موتور سیکلت، گفت: باید به سوی اجباری شدن کلاه ایمنی برای موتور سیکلت سواران حرکت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین بر ساماندهی دست فروشان در سطح معابر تاکید کرد و افزود: شهرداری باید به منظور جلوگیری از فعالیت دست فروشان در معابر و مسیر‌های مختلف، فضا‌های مناسبی را در اختیار این افراد قرار دهد.

انتهای پیام/

نشست شورای ترافیک استان قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار