در سومین نشست کارگروه مدیریت پسماند آستانه اشرفیه ساماندهی و بهسازی جایگاه زباله بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ جعفر میرزایی رییس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: سومین نشست کارگروه مدیریت پسماند با حضور همه مدیران شهرستان ، اعضای کارگروه و مدیران شرکت های فعال در حوزه مدیریت پسماند با هدف بررسی ساماندهی و بهسازی جایگاه زباله در در روستای کشل آزاد آستانه اشرفیه برگزار شد. 

وی افزود: متاسفانه ورود احشام به جایگاه زباله که به دلیل عدم تکمیل دیوار کشی در بخشهایی از جایگاه به معضلی برای بهداشت عمومی منطقه تبدیل شده مورد تاکید قرار گرفت و مصوب شد شهرداری نسبت به تکمیل حصارکشی در اسرع وقت اقدام کند .

رییس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه اظهار داشت: شهرستان آستانه اشرفیه در زمینه مدیریت پسماند از طریق تبدیل و تولید محصولات سازگار با محیط زیست دارای پتانسیل های ارزشمند و منحصر به فردی است که لازم است از آنها با تمام توان حمایت کرد.

جعفر میرزایی خاطر نشان کرد: شرکت هایی همچون شرکت تولید کننده کود گیاهی در شهرک صنعتی پرکاپشت ، چیپس چوب در شهرک صنعتی نقره ده و یک شرکت خصوصی متولی تفکیک زباله در شهرستان، امتیازاتی هستند که هیچکدام از شهرستان های همجوار و حتی استان از آن برخوردار نیستند و به جرات می توان گفت که حمایت از آنها می تواند مشکل پسماند در منطقه را به راحتی حل کند. 

وی تصریح کرد: در نشست مدیریت پسماند مصوب شد برای آشنایی با مسیر توسعه و گسترش طرح تفکیک زباله از مبدا توسط شهرداری ها و بخشداری ها تا اعضای اصلی کارگروه نیز از این شرکت ها بازدید کنند و در خصوص مدیریت زباله های آلی و تر نیز قرار شد توسط شرکت شیمی کود سازان در ناحیه صنعتی پرکاپشت آستانه اشرفیه تمهیداتی در نظر گرفته شود تا با جمع آوری زباله ها، مراحل انتقال و تبدیل پسماند تر به ورمی کمپوست در فرایندهای به روز ، انجام شود .

انتهای پیام/م.ع

رفع مشکل پسماند در شهرستان آستانه اشرفیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.