کارخانه کمپوست در روستای آلمان لنگه شهرستان لنگرود ساخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: کارخانه کمپوست لنگرود در مدت 18 ماه در روستای آلمان لنگه بخش اطاقور شهرستان لنگرود ساخته می شود .

وی افزود: در استان گیلان روزانه بدون حضور گردشگران هزار و 800 تن پسماند تولید می شود که از میانگین کشوری بالاتر است و این آمار با حضور گردشگران به 2 هزار و 200 تن می رسد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خاطر نشان کرد: دفن غیراصولی زباله ها سبب می شود که شیرابه های آن آب های زیرزمینی و رودخانه ها را آلوده کند و بهترین گزینه برای بی خطر کردن پسماندها ساخت کارخانه کمپوست است که قرار است 2 کارخانه در لنگرود و تالش ساخته شود .

حجت شعبانپور با بیان اینکه  ظرفیت کارخانه کمپوست روزانه 250 تن است گفت: برای ساخت کارخانه کمپوست لنگرود 2 و نیم میلیارد ریال به حساب شهرداری واریز شده و در حال تملک زمین مورد نیاز این کارخانه هستیم.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از آلودگی بیشتر زباله ها مراکز دفن زباله را از 52 مرکز به 15 مرکز رسانده ایم و در سامانه مشاور که برای استان گیلان تعریف شده باید این مراکز را به 7 عدد برسانیم.

 

 

انتهای پیام/م.ع

 احداث کارخانه کمپوست در شهرستان لنگرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.