رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد از ابراز تمایل شرکت آلمانی مبنی بر احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد به ابراز تمایل شرکت آلمانی مبنی بر احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در لرستان اشاره و اظهار کرد: شرکت آلمانی ABO-WIND یکی از شرکت‌های مطرح جهان بوده که در زمینه انرژی‌های پاک و انرژی خورشیدی فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت آلمانی سابقه شروع چندین پروژه را در ایران دارد و در صورت فراهم بودن زمینه‌ها نیروگاه انرژی خورشیدی را در لرستان احداث می‌نماید.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد با بیان اینکه این استان از تابش آفتاب خوبی جهت احداث نیروگاه خورشیدی بهره‌مند بوده، بیان داشت: در مذاکراتی که با شرکت آلمانی ABO-WIND داشتیم توضیح دادیم که لرستان دارای تابش آفتاب خوبی است و دولت و اتاق بازرگانی از سرمایه‌گذار جهت احداث نیروگاه خورشیدی حمایت کافی را خواهد داشت.

سلاحورزی تصریح کرد: شرکت آلمانی نیز ضمن ابراز تمایل برای انجام این کار، فرصتی را برای مطالعه و بررسی شرایط از جمله میزان تابش آفتاب، مکان‌یابی و واگذاری زمین خواستار شد.

وی نیروگاه خورشیدی را از جمله منابع انرژی پاک عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس معاهده پاریس ایران تعهد کرده است که هفت هزار و ۵۰۰ مگا وات برق را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تولید کند، همچنین در برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده که پنج هزار مگاوات از این میزان برق طی برنامه ششم توسعه محقق شود، لذا در برنامه دولت قرار داشته و وزارت نیرو نیز این برق را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد سرمایه‌گذاری بر روی تولید برق توسط انرژی خورشیدی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تولید برق از انرژی خورشیدی ضمن اشتغال‌زایی، برای محیط‌زیست نیز صرفه اقتصادی دارد، چرا که در نیروگاه‌های گازی و سوخت‌فسیلی ضمن هدررفتن منابع، آلودگی محیط‌زیستی ایجاد می‌شود حال اینکه در نیروگاه‌های خورشیدی شاهد این‌گونه آلودگی‌ها نیستیم.

انتهای پیام/م

ابراز تمایل شرکت آلمانی مبنی بر احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.