رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: تاکنون نه تنها کنکور حذف نشده بلکه شبه کنکورها را در مقاطع مختلف تحصیلی توسعه دادیم.

شبه کنکورها را در مقاطع تحصیلی مختلف توسعه دادیمحجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وجود کنکور و تاثیر آن در روند آموزشی دانش‌آموزان اظهار کرد: کنکور نه تنها هیچ خدمتی به آموزش عالی نمی‌کند بلکه باعث تخریب دوره متوسطه هم شده است.

 وی ادامه داد: علاوه بر اینکه نتوانستیم کنکور را در دوره متوسطه حذف کنیم شاهد وجود شبه کنکورها در مقاطع تحصیلی مختلف هستیم که برای رفع این مشکل نیازمند عزم ملی بوده تا به طور قطعی کنکور را حذف کنیم.

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت:‌برای هر مقطع تحصیلی می‌توان راه‌حلی داشت اما باید برای اجرای آن تلاش کنیم و هر مقطع تحصیلی راه حل خاص خود را دارد تا کیفیت آموزشی رعایت شده و استعداد دانش آموزان شناسایی شود.

 محمدیان با اشاره به طرح شهاب در دوره ابتدایی تصریح کرد: با فراگیر سازی این طرح در دوره ابتدایی می‌توان استعدادیابی برای دانش‌آموزان را انجام داد چرا که طرح شهاب قدم گذاشتن در مسیری است که علاوه بر توجه به ویژگی‌های مشترک به ویژگی‌های فردی توجه می‌شود و در برنامه درسی هم توجه به تفاوت‌های فردی لحاظ شده است.

 وی افزود: اجرای فراگیر طرح شهاب موجب می‌شود شرایط رو به کمالی را در نظام آموزشی داشته باشیم که البته نیازمند هدایت است.

وجود درس آزاد؛ توجه به نیاز  استان‌ها در کتاب درسی است

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: برای اینکه کتاب‌های درسی در هر استان و منطقه پاسخگوی نیازهای دانش آموزان باشد در کتاب فارسی از پایه اول ابتدایی تا یازدهم درس آزاد وجود دارد که محتوای آن با راهبری معلم و همکاری دانش آموزان تولید می‌شود.علاوه بر این مسئله در درس اجتماعی پروژه‌هایی وجود دارد که دانش آموزان می‌توانند متناسب با منطقه زندگی این فعالیت‌ها را انجام دهند.

 وی با اشاره به اینکه نقش معلم مهم‌تر از کتاب درسی است یادآور شد: مدیریت معلمان در بیان مطالب درسی اهمیت بسزایی دارد و بر این اساس مدیریت در حین تدریس می‌تواند به تبیین مطالب کمک کند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.