عدم همکاری مسؤولان اجرایی شهرستان شهرضا سبب شد تا با وجود پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی و وزارتخانه‌ای طرح مرمت بازار این شهرستان همچنین مسکوت باقی بماند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید از بازار تاریخی شهرضا در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط نامناسب بازار تاریخی شهرضا، اظهار کرد: اگر برای مرمت بازار کاری نشود ممکن است بخشی از آن ویران شود و یا اینکه حادثه مهیبی همچون پلاسکو رخ دهد.

سمیه محمودی با بیان اینکه این بازار در شمار بازارهای تاریخ ایران و محل داد و ستد است، افزود: در جلسه‌ای که با حضور مسؤولان شهرستانی برای تعیین بهای مرمت بازار شهرضا برگزار شد، کارشناسان اعلام کردند که این پروژه نیازمند اعتباری در حدود 12 میلیارد تومان است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاد شد تا نقاط پرحادثه و مناطقی که بیشتر در معرض آسیب است مشخص شود، گفت: با توجه به اینکه بازار شهرضا در بافت تاریخی شهر قرار دارد از وزارت راه و شهرسازی درخواست کردیم تا برای مرمت این بنا مشارکت کنند که این وزارتخانه نیز اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت سازمان میراث فرهنگی، بیان داشت: با توجه به اینکه املاک موقوفه زیادی در این بازار است باید از مشارکت سازمان اوقاف نیز استفاده شود از سوی دیگر تعدادی از کسبه بازار اعلام آمادگی کردند تا در طرح مرمت مشارکت کنند.

محمودی با تأکید بر اینکه تعمیرات در یک بنای میراثی باید بر اساس اصول فنی و نظارت کارشناسان آثار تاریخی باشد، اذعان کرد: لازم است آموزش‌های لازم در این زمینه برای کسبه برگزار شود.

وی تصریح کرد: بعد از رایزنی‌های فراوان معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی کشور در ایام نوروز امسال به شهرضا سفر کرد و قول مساعد برای پیگیری اختصاص اعتباراتی در این زمینه داد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: عدم همکاری مسؤولان اجرایی شهرستان سبب شد تا با وجود پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی و وزارتخانه‌ای پروژه مرمت بازار شهرضا همچنین مسکوت باقی بماند.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح کار نیاز به تشکیل کارگروه تخصصی داشته که پیگیری و هماهنگی لازم را ایجاد کند ولی این کارگروه در شهرستان تشکیل نشد.

محمودی عنوان کرد: در آینده نزدیک از معاون مالی سازمان میراث فرهنگی کشور دعوت می‌گیریم تا در شهرضا حاضر شود و تصمیمات لازم برای اختصاص اعتبارات میراثی در این زمینه اتخاذ شود.

 

انتهای پیام/م

 

مسکوت ماندن مرمت بازار شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار