فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: فردی که در فضای مجازی اقدام به شکارتصاویر و هتک حیثیت علیه چند تن از دختران جوان کرده بود توسط پلیس فتای جیرفت دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ ماشاالله ملایی فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت:در پی شکایت چند نفر از بانوان مبنی بر اینکه فردی با انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت علیه آنها کرده است ،لذا با توجه به حساسیت موضوع ، پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود : ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی موفق شدند متهم را که جوانی 21ساله است، شناسایی کنند،و این فرد پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و تحت نظر قرار گرفت.

ملایی تصریح کرد : امروزه سوء استفاده کلاهبرداران وافراد ناباب ازفضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته وباسوء استفاده از نا آگاهی وسادگی افراد دراین فضا مرتکب جرائمی می شوند که می تواند از جنبه های مختلف این قربانی را تحت تأثیر قرار داده و در برخی موارد منجر به نابودی آنان شود.

سرهنگ ملایی گفت: برخی ازافراد احساس می کنند جرائم فضای مجازی جرائم بسیار محدود و کوچک بوده و شاید آنان دراین جرائم گرفتار نشوند در حالیکه این جرایم در صورت عدم رعایت نکات ایمنی توسط افرادی که در فضای مجازی حضور دارند به این افراد نیز ضربه خواهند زد.

ملایی با اشاره به این مطلب که، بعضی از افراد تصاویر شخصی خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار می دهند و یا مطالب خصوصی و خانوادگی خود را در حضور افراد نا آشنا مطرح می کنند که بعدا این افراد از آن سوء استفاده می کنند تصریح کرد: لازم است این موارد را در نظر داشته باشیم که کوچکترین اطلاعات ما که به نحوی در اختیار دیگران قرار می گیرد می تواند به راحتی توسط افراد سودجو در فضای مجازی منتشر شود که جبران خسارات وارده از نظر حیثیتی بسیار سخت و غیرممکن می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: کاربران شبکه های اجتماعی می توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که درخصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت www.cyberpolice .ir مراجعه تا اطلاعات جامع و کافی کسب کنند که به طور حتم مطالعه آنها می تواند از وقوع جرم و قربانی شدن افراد در جرایم سایبری جلوگیری کند.
انتهای پیام/ح

عامل انتشار تصاویر خصوصی دختران جیرفتی دستگیر شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار