در آخرین روز از دهه وقف از 50 نفر از یاوران وقف تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان گفت:در همایش تجلیل از یاوران وقف از 50 نفر از واقفان، متولیان، هیات امنا و مسئولان دستگاه ها و اداراتی که در طول سال برای احیای موقوفات نقش آفرین بودند، با اهدای هدایا قدردانی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 50 وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: اخذ سند برای 900 رقبه، اجرای 11 پروژه عمرانی در حوزه موقوفات، اجرای 255 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان است که از ابتدای امسال تاکنون اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان از تشکیل ستاد دائمی وقف برای نخستین بار در گیلان خبر داد و افزود: این ستاد امسال با هدف تبیین و معرفی هرچه بیشتر سنت حسنه وقف راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده همچنین از تشکیل ستاد مردمی هفته وقف و ستاد متولیان هفته وقف در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: باید با بهره گیری از ظرفیت ها بتوانیم وقف های جدید و بر اساس نیازهای روز جامعه را افزایش دهیم.

وی نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در ترویج فرهنگ وقف بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: با توسعه فرهنگ وقف می توانیم کمک بسزایی به توسعه اقتصادی جامعه کنیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه سوء ذهن سازمان اوقاف سیستم جامع مدیریت و بانک اطلاعاتی موقوفات را راه اندازی کرد و همه عملیات در سیستم قابل مشاهده است.

 

انتهای پیام/ع

 

تجلیل از واقفان نمونه گیلانی در همایش یاوران وقف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.