دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز گفت: 13 نمایش برای اجرا در چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز پذیرفته شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علیرضا اسماعیلی گفت: شورای بازبین این جشنواره از بین 63 اجرای متقاضی در جشنواره 13 اجرا را برای نمایش انتخاب کردند.

وی افزود: نمایش های سه رده می بی تاوانی، له پشت درگا، مردووه بی کفن و دفنه کان، دیل کراوه کان، ده رویش عودی، خیال، اتاق، زه ماوه ندی خوین، عیشا، ئه وانگه ل و امپرتور و آنجلو و 2 اثر پانیکه کان و هرای(شاکو) به عنوان آثار مشروط برای اجرا در این جشنواره پذیرفته شدند.

اسماعیلی بیان کرد: کارگردانانی که نمایش آنان پذیرفته شده اهل شهرهای مهاباد، بوکان، مریوان، ارومیه، پاوه، ایلام، سقز، ارومیه، بیجار، تهران، سنندج و قوچان هستند.

وی تاکید کرد: نگاه ویژه به شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) و توجه ویژه به زبان کُردی و مفاهیم فرهنگ کهن کُردستان با رویکردی خلاقانه و نو، باز آفرینی آیین ها، رسوم و سنت های کُردها در قالب نمایش، نگاه هنرمندانه و تحلیلی به مسائل اجتماعی روز بویژه مسائل خانواده، جوانان و طلاق و مبارزه با مصرف مواد مخدر و ارائه نمایش هایی در جهت نفی خشونت و جنگ طلبی در حمایت از گسترش صلح جهانی از محورهای مورد تاکید این جشنواره است.

اسماعیلی گفت:این جشنواره 16 تا 19 آذر در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار می شود.

انتهای پیام/م

راهیابی  13 نمایش به جشنواره تئاتر کُردی سقز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.