خطیب حرم مطهر رضوی گفت: امامت یک مقام شامخ و موهبت خاص الهی است که خداوند برای سعادتمندی بشر به بندگان خود عطا فرموده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت السلام والمسلمین سید مرتضی حسینی در سلسله سخنرانی های رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین جایگاه امامت در اسلام پرداخت و افزود: امامت بعد از سه اصل از اصول دين يعنی توحيد، معاد و نبوت به دلیل ضرورت ارسال رسل بالاترين جايگاه را دارد.

وی با بیان آیه ای از قرآن کریم که فرموده: «و اذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن قال انی جاعلک للناس اماما؛ به یاد آور هنگامی را که پروردگار ابراهیم را به آزمون هایی آزمود»، گفت: از این آیه نتیجه می گیریم که جایگاه امامت از نبوت نیز برتر است چرا که خداوند، ابراهیم (ع) را که دارای مقام نبوت و رسالت بود مورد آزمون های ویژه ای قرار داد و پس از آن که او به درستی از عهده انجام آن آزمون ها بر آمد مقام امامت را به او عطا فرمود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه تمامی کمالات انسانی در وی متجلی است، افزود: کمالات انسانی در امام به فعليت رسيده و در نهایت امامت درجه کمال انسانی است.

وی با اشاره به اینکه عصمت شرط اصلی امامت است، گفت: امام از هر نقصی منزه است، نه تنها گناهی از امام سر نمی زند بلکه سهو و نسیان با وجود مبارک این بزرگواران سازگار نیست.

خطیب بارگاه منور امام رضا(ع) با بیان اینکه امام باید محور حق بوده و با مراجعه به او حقایق روشن شود، افزود: مسئله امامت یک عهد الهی است چرا که پروردگار هر دو عالم آگاه از نیاز های بشریت است بنابر این امام یک برگزیده الهی است که برای هدایت انسان ها از جانب خداوند متعال معرفی شده است.

وی با بیان اینکه امامت یک مقام شامخ و موهبت خاص الهی است که خداوند بر بندگان خود عطا فرموده است، گفت: امامت در مکتب اسلامی از جایگاهی والایی برخوردار است بنا بر این اطاعت از امام بر همه مسلمین واجب و لازم است، چون اطاعت از امام در آیات قرآن کریم در کنار اطاعت از خدا و رسول آورده شده است.

انتهای پیام// م.م

تبیین جایگاه امامت در اسلام در سلسله سخنرانی های حرم مطهر رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.