مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از ثبت ۱۲ وقف منفعتی انتفاعی از ابتدای هفته وقف تاکنون لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت الاسلام مرتضی خاکباز،  با اشاره به اهمیت وقف از منظر دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع)، گفت: باید با فرهنگ سازی، مردم و واقفان خیراندیش را به ثبت موقوفات متعدد و متناسب با نیاز جامعه ترغیب کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه علما و روحانیون در راستای تحقق و فرهنگ سازی موقوفات متعدد در جامعه نقش بی بدیلی دارند، خاطر نشان کرد: روحانیون و مبلغان باید با بیان آثار و برکات وقف در بین مردم، فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنند.

وی با اشاره به اینکه وجود فرهنگ وقف در دین مبین اسلام نشانگر بینش گسترده اجتماعی این دین است، گفت: وجود فرهنگ وقف در جامعه نگاه همه جانبه دین مبین اسلام به مسائل اجتماعی را نشان می‌دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه توسعه و گسترش فرهنگ وقف مستلزم اقدامات فرهنگی و معرفی نیاز‌های جامعه است، گفت: موقوفات جدید باید مطابق با نیاز‌های روز جامعه باشد تا بتواند پاسخگوی مشکلات مردم در زمینه‌های گوناگون باشد.

حجت الاسلام خاکباز در پایان گفت: آگاهی جامعه از ثمرات وقف مهم و ضروری است و در این خصوص مبلغان، ائمه جماعات و رسانه‌ها باید به خوبی آثار و برکات وقف را در جامعه تبلیغ و تبیین کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان از ثبت ۱۲ وقف منفعتی انتفاعی از ابتدای هفته وقف تاکنون در این استان خبر داد.

انتهای پیام/د

ثبت ۱۲ وقف منفعتی انتفاعی از ابتدای هفته وقف تاکنون در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.