لرستان؛

تخریب و تخلیه ۱۰۷ مغازه حریم امامزاده زیدبن علی (ع) خرم آباد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان لرستان گفت: ۱۰۷ مغازه اطراف امامزاده که عرصه وقفی هستند در دستور کار قرار گرفته اند که درحال حاضر از دادگاه ۳۰ رأی قلع و قمع و خلع ید گرفته شده است و تا به امروز ۱۰ مغازه تخریب شده و به بقیه نیز فرصت یک یا دوماهه برای تخلیه داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت الاسلام مرتضی خاکباز امروز در حاشیه همایش و رسانه در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت هزارو ۱۰۰ ساله امامزاده قاسم (ع) در ازنا گفت: این امامزاده یک بنای میراثی است و متولی بنا‌های میراثی هم دستگاه میراث فرهنگی است که باید ورود پیدا کند و در صورت لزوم ما هم آمادگی همکاری را داریم.

 وی در رابطه مسائل پیرامون امامزاده دوبرادران شهرستان خرم آباد گفت: این دو امامزاده اولین اشخاصی بوده اند که در این محل دفن شده اند و زمین اطراف آن نیز وقف امامزاده است که به دلایل مختلف از حمله ضعف اوقاف در سنوات گذشته زمین آن‌ها توسط برخی مصادره شده است.

 حجت الاسلام خاکباز افزود: یکی از کار‌هایی که برای ساماندهی وضعیت این امامزادگان صورت گرفته اضافه کردن حیاط موجود به امازادگان بوده است.

 مدیرکل اوقاف لرستان در رابطه با اعتراض‌های مردمی نسبت به نبش قبر‌های موجود در قبرستان گفت: از تمامی قبوری در جهت ساماندهی تصویر برداری شده و همه اقدامات با حفظ حرمت افرادی که در آن مکان دفن شده اند انجام شده است.

 وی با اشاره به ساماندهی وضعیت حرم امامزاده زیدبن علی (ع) شهرستان خرم آباد گفت: جرقه ساماندهی این امامزاده از زمان دولت نهم و دهم زده شد طرحی که برای اجرا به اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیاردتومان نیاز داشت.

 حجت الاسلام خاکباز با بیان این که متاسفانه تمام اعتبار استان صرف آزادسازی قلعه فلک الافلاک شد، گفت: انتظار می‌رفت به همان اندازه که برای آزادسازی قلعه فلک الافلاک تلاش شد به وضعیت امامزاده زیدبن علی (ع) به عنوان نگین شاخص مذهبی استان توجه می‌شد.

 به گفته وی ۱۰۷ مغازه اطراف امامزاده که عرصه وقفی هستند در دستور کار قرار گرفته اند که درحال حاضر از دادگاه ۳۰ رأی قلع و قمع و خلع ید گرفته شده است و تا به امروز ۱۰ مغازه تخریب شده و به بقیه نیز فرصت یک یا دوماهه برای تخلیه داده شده است.

 مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این که در همین ماه کار تخلیه و تخریب پنج مغازه دیگر در دستور کار است، گفت: مطمئن باشید ۱۰۷ مغازه حریم امامزاده زیدبن علی (ع) تخریب و آزادسازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/د

۱۰۷ مغازه حریم امامزاده زیدبن علی (ع) خرم آباد تخلیه و تخریب می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.