مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تفکر تشکیل بسیج، الهام گرفته از اسلام و قرآن بود.

تفکر تشکیل بسیج، الهام گرفته از اسلام و قرآن بودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرهنگ پاسدار عباس عباسی به مناسبت ۵ آذر روز بسیج گفت: تفکر و دستور تشکیل بسیج توسط حضرت امام خمینی (ره) به عنوان مردی الهی و صالح، الهام گرفته از اسلام و قرآن، و برای تحقق آیه شریفه «وَ أَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» بود.

وی با بیان اینکه فرماندهی بسیج بر عهده ولی فقیه است افزود: فرماندهی در بسیج برای رضای خدا و فرمانپذیری هم برای رضایت خدا و نوعی عبادت می‌باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: عضویت داوطلبانه و مبتنی بر تکلیف و انجام وظیفه در بسیج، روحیه شهادت طلبی را به باوری شکست ناپذیر تبدیل کرده است.

عباسی تصریح کرد: بسیج در منظومه دفاعی امام و رهبری به مثابه یک استراتژی بازدارنده مردمی مطرح شد و این استراتژی، بر قدرت تسلیحاتی ارجحیت دارد.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله) پیرامون ایفای نقش بسیج برای پر کردن خلأ‌های سیاسی، فکری، اجتماعی و عقیدتی در جامعه گفت: نقش و کارکرد چند بعدی و چند منظوره بسیج در زمینه‌های مختلف فرهنگی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی، ویژگی‌هایی مانند فراگیری، چند بعدی، توان رزم افزاری بالا و تکلیف گرا بودن به این نهاد مقدس داده است که آن را از سایر نهاد‌ها متمایز می‌کند.

عباسی اظهار داشت: نقش بسیج امروز در پنج بخش بازدارندگی، اطلاعاتی و امنیتی، تدافعی و پدافندی، تهاجمی و آفندی، و فرهنگی و اجتماعی تقسیم و متناسب با تهدیدات دشمنان عملیاتی می‌شود.

وی همچنین گفت: بسیج هم اکنون در عرصه‌های مختلف مانند حفظ و انسجام از طریق برگزاری اردوها، مسابقات، همایش و رزمایش‌های مختلف، امنیت و دفاع از طریق دفاع از کوی و برزن، مشارکت در امنیت مناطق بحرانی و کمک به توسعه سپاه، فرهنگی از طریق ایجاد شبکه‌های صوتی و تصویری، فعالیت‌های سینمایی و نمایشی، فضای مجازی، نشریات، خدمات مشاور‌ه‌ای و برگزاری جشنواره‌ها و یادواره‌ها، ورزشی از طریق ایجاد باشگاه‌ها و مسابقات ورزشی، مشارکت با نیرو‌های مسلح از طریق تأمین نظم و امنیت و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی، آموزشی از طریق ارائه خدمات علمی و آموزش‌های اعتقادی، فنی، هنری و امداد و نجات، سیاسی از طریق نشست‌ها، همایش‌ها و نهضت‌های روشنگری و بصیرت افزایی، خودکفایی از طریق فعالیت‌های خدماتی، صنعتی، کشاورزی و مشارکت با دولت به عنوان مجری طرح‌ها، سازندگی کشور، محرومیت زدایی و ... فعالیت می‌کند.

۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان «روز بسیج» و از ۲۹ آبان تا ۵ آذر به عنوان «هفته بسیج» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

بسیج دارای نقش و کارکردی چند بعدی و چند منظوره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار