فرمانده تیم اعزامی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از معاینه هزار و ۶۷۴ نفر زلزله زده استان‌های غربی کشور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحسین فرح بخش فرمانده تیم اعزامی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از معاینه پزشکی هزار و ۶۷۴ نفر از هموطنان زلزله زده استان های غربی کشور، در طی دو روز ابتدایی آذر، به همت پزشکان این تیم خبر داد.

وی با اشاره به تلاش های اعضای تیم بهداشت و درمان فارس، برای تامین سلامت هموطنان زلزله زده، گفت: تیم اعزامی در طی روزهای پس از زلزله، همه توان خود را به کار بسته اند.

فرمانده تیم اعزامی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در دو روز ابتدایی آذر و در ادامه تلاش های شبانه روزی تیم اعزامی، تیم سلامت روان نیز، 915نفر از هموطنانمان را مورد غربالگری قرار داده و به آنان مشاروه های لازم را ارائه دادند.

 فرح بخش از خدمات مامایی، به عنوان یکی دیگر از تلاش های تیم اعزامی یاد کرد و گفت: در طول روزهای نامبرده، 968مورد معاینه مامایی در مناطق زلزله زده انجام شده و سلامت بانوان مورد ارزیابی قرار گرفت.

فرمانده تیم اعزامی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از تامین سلامت غذایی، به عنوان یکی دیگر از تلاش های تیم اعزامی یاد کرد و ادامه داد: در این زمینه، سلامت غذایی گروه های آسیب پذیر نظیر کودکان و بانوان باردار، از اهمیت ویژه تری برخوردار است که به صورت منظم پیگیری می شود، همچنین با بررسی مواد غذایی خانوارها و بازدیدهای نظارتی، برای پیشگری از بروز مشکلات تغذیه ای در دیگر گروه ها نیز، تمهیدات لازم اندیشیده شده و در حال اجرا است.

فرح بخش در ادامه به خدمات بهداشت محیط به عنوان یکی دیگر از مجموعه اقدامات تیم اعزامی اشاره کرد و افزود: ضمن بازرسی منابع آب آشامیدنی و کلرسنجی، با بازرسی های منظم نیز، سلامت هموطنان در حال بررسی است، همچنین تیم مبارزه با بیماری های واگیردار نیز همچون دیگر اعضای اعزامی، با واکسیناسیون، نمونه گیری و آموزش های چهره به چهره، برای پیشگیری از سیوع بیماری ها تلاش می کنند.

انتهای پیام/ن

معاینه پزشکی زلزله زدگان غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.