مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: یک مدرسه سه کلاسه خیری در روستای سیادک نصرت آباد زاهدان افتتاح شد.

افتتاح یک مدرسه سه کلاسه خیری در زاهدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  اظهار داشت: این واحد آموزشی با زیر بنای ۲۲۰ متر مربع و با اعتبار افزون بر ۲ میلیارد ریال توسط یک خیر مدرسه ساز ساخته و توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از نظر آموزشی تجهیز شد.

وی ادامه داد: این خیر قرار است در مجموع پنج مدرسه در حاشیه شهر زاهدان و میرجاوه بسازد.

راشکی با تقدیر از خیران مدرسه ساز گفت: ۲۸۸ کلاس درس در قالب ۹۳ مدرسه با مشارکت خیران مدرسه ساز سال گذشته در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: این مدارس با مشارکت خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اعتبار بیش از ۳۰۵ میلیارد ریال در این استان ساخته شده است.

راشکی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدرسه افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد این نهاد با وی مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور ۵.۳۴ متر مربع و در این استان ۳.۱۱ متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضا‌های آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس هستیم.

راشکی گفت: ۱۸ هزار و ۹۳۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶ هزار و ۱۸۱ مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

 بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۶ هزار و ۷۰۰ فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

انتهای پیام/ع

ساخت مدرسه سه کلاسه خیری در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار