معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد در استان اردبیل به خوبی برای خانواده ها تبیین نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افشین فتحی، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر ضرورت همکاری‌های لازم با دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در اردبیل تاکید کرد و گفت: اهمیت ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد در استان اردبیل به خوبی برای خانواده ها تبیین نشده است لذا از همکاران و پزشکان به ویژه متخصصان زنان و زایمان و کودکان درخواست داریم در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این امر مهم به عموم مردم سهیم باشند.

وی با اشاره به ذخیره سازی عمومی و خصوصی خون بند ناف نوزاد، بیان کرد: امکانات و تجهیزات علمی لازم برای ذخیره‌سازی و انجام پیوند از سلول‌های بنیادی خون بند ناف در کشور فراهم شده است که باید با همت پزشکان و انجام فعالیت های علمی و فرهنگی، بهره‌گیری از این سلول ها به عنوان یک ضریب اطمینان در بین مردم توسعه یابد.

وی با اشاره به سلول‌ های بنیادی خون بند ناف نوزاد افزود: خون بند ناف نوزاد به عنوان زباله بیولوژیک دور ریز می‌تواند نقش موثری در سلامت آینده فرزندان مان داشته باشد چرا که این فرصت فقط یک بار می‌تواند در زندگی هر فرد پیش بیاید.

در ادامه این نشست پریسا رضایی مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف نوزاد در اردبیل با اشاره به آغاز فعالیت این دفتر از سال 1387 در استان گفت: به همت این دفتر تاکنون بیش از 600 نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شده است که سه نمونه از این تعداد تا پایان سال 1396 به خواهر و برادر نوزادان عضو این بانک پیوند زده خواهد شد.

انتهای پیام/ح

بیش از 600 نمونه خون بند ناف در اردبیل ذخیره سازی شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.