اردبیل؛

آغاز تحقیقات جهاد دانشگاهی برای درمان "دیابت، ضایعات نخاعی و صدمات مغزی"

جهاد دانشگاهی تحقیقات برای درمان "دیابت، ضایعات نخاعی و صدمات مغزی" را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی پژوهشگاه رویان وارد حوزه پزشکی شد و هم اکنون در زمینه درمان ناباروری و سلول درمانی فعالیت دارد و  بانک خون بند ناف با استحصال سلول‌های بنیادی، انقلابی در درمان ‍‌‌بیماری‌ها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های تحقیقاتی برای استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی چون دیابت، ضایعات نخاعی و صدمات مغزی آغاز شده است، تصریح کرد: محققان امیدوارند با بهره‌گیری از این سلول‌ها بتوانند گامی موثر در درمان بیماری‌ها بردارند.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان با اشاره به بالا بودن هزینه ذخیره خون بند ناف در جهان گفت: در بانک خون بند ناف رویان تلاش می‌شود با تقسیط، تخفیف و حتی ذخیره رایگان در مورد خانواده‌های در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های خونی، امکان ذخیره خون بندناف برای بیشتر خانواده‌ها فراهم گردد.

ضرابی با بیان اینکه می‌توان از خیرین سلامت برای افزایش ذخیره خون بند ناف در بانک عمومی استفاه کرد از استاندار اردبیل خواست مساعدت‌های لازم را برای تحقق این امر داشته باشد.

وی از فعالیت 28 دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در سراسر کشور خبر داد و افزود: متاسفانه در حال حاضر بیشتر ضمائم زایمان به عنوان زباله دور ریخته می‌شود در حالی که هیچ یک از ضمائم، دور ریختنی نیست و در نظر داریم در 6 ماهه دوم امسال جمع آوری بند ناف نوزاد و پرده جنینی را شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان بیان کرد: در حال حاضر 80 درصد ثبت‌نام برای ذخیره نمونه در بانک خون بند ناف رویان به صورت اینترنتی انجام می‌‌شود که دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان اردبیل یکی از دفاتر خوب ماست. 

 

انتهای پیام/ع

تحقیقات جهاد دانشگاهی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.