رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بانه گفت: هم‌اکنون تمامی محورهای ارتباطی شهری و روستایی شهرستان بانه باز است و تردد در آنها برقرار است.

انور طاهایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بانهدر گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ گفت: با وجود پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص کاهش دما و احتمال لغزندگی در جاده‌ها و گردنه‌های سخت گذر کوهستانی، با توجه به بارش برف در بعداز ظهر روز جمعه، متأسفانه بسیاری رانندگان حین عبور از گردنه خان در جاده اصلی بانه-سقز زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مناسب به همراه نداشتند و همین امر موجب ترافیک سنگین و مختل شدن رفت و آمد به مدت حدود 2 ساعت شد.

 طاهایی با اشاره به استقرار 2 اکیپ تجهیزات و نیروهای راهداری در شهر بانه و گردنه خان برای اقدام سریع در شرایط دشوار جوی، تصریح کرد: عدم تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات زمستانی و همچنین کم‌توجهی به مقررات رانندگی موجب ایجاد راهبندان‌های جاده‌ای در مواقع مشابه می‌شود که روند روانسازی تردد و برف‌روبی را با کندی مواجه می‌کند.

 محمد ویسی رئیس اداره هواشناسی شهرستان بانه هم گفت: میزان بارندگی ناشی از نزولات جوی روز گذشته تنها یک میلیمتر و ارتفاع برف در ایستگاه هواشناسی شهر بانه دو سانتیمتر بوده است که این میزان در ارتفاعات و گردنه خان بیشتر از این مقدار بوده است، اما عامل اصلی در ایجاد لغزندگی جاده‌ها و ضرورت مراقبت بیشتر در تردد جاده‌ای، کاهش شدید دما بود که در شامگاه گذشته به 3.3 زیر صفر رسید.

 کورش زندی سرپرست پلیس راه بانه هم گفت: به دلیل مسدود شدن جاده توسط یک دستگاه اتوبوس، متأسفانه سه دستگاه سواری با هم برخورد کرده بودند که خسارات جزئی برداشتند و به کسی آسیبی نرسیده است.

انتهای پیام/ د م

 ضرورت مراقبت بیشتر در تردد جاده‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.