برخی کارشناسان اقتصادی باور دارند بهای طلا تا ۵ سال آینده می‌تواند به ۴ برابر افزایش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، کارشناسان اعلام کرده‌اند کاهش ارزش پول و تغییر تمرکز سرمایه‌گذاران به سوی طلا که اکنون در برابر ریسک‌های مالی و جغرافیایی-سیاسی به عنوان سرمایه امن به شمار می‌آید، می‌تواند بهای فلز زرد را طی 5 سال آینده به بیش از 5000 دلار در هر اونس برساند.

یک کارشناس اقتصادی در این باره گفت در صورتی که این اتفاق رخ دهد، «یک سونامی از پول‌های آزاد باقی می‌ماند که باید در بخشی هزینه شود.»

بر اساس گفته‌های وی، نرخ بهره پایین موجب شده است سرمایه‌گذاران در پی سود بیشتر باشند و به این ترتیب، حباب‌هایی در بازار سهام، املاک و حتی بازار هنر به وجود آمده است. با این‌که به طور معمول انتظار می‌رود با افزایش نرخ بهره، توجه سرمایه‌گذاران به سوی دیگری جلب شود، کارشناسان باور دارند طلا همچنان بهای بالای خود را حفظ خواهد کرد.

در حال حاضر، بهای طلا در حدود 1280 دلار در هر اونس نوسان دارد. برخی تحلیلگران معتقدند فلز زرد نمی‌تواند افزایش بهای خود پس از انتخاب آن به عنوان سرمایه امن حفظ کند.

برخی دیگر نیز معتقدند تنش‌های سیاسی و جغرافیایی و تردیدهای موجود درباره شرایط سراسر جهان می‌تواند به روند صعودی بهای طلا منجر شود. تحلیلگران اقتصادی در یک گزارش جدید اعلام کرده اند اکنون که تقاضا برای سرمایه امن افزایش یافته است، بهای طلا می‌تواند «در بازه‌های زمانی مشخص در سال 2020» به بیش از 1400 دلار در هر اونس افزایش یابد.

شرکت خدمات مالی و بانکداری «سیتی گروپ» اعلام کرد عواملی از جمله بحران‌های اقتصادی احتمالی، انتخابات و اقدامات نظامی می‌توانند جذابیت فلز زرد را برای سرمایه‌گذاران حفظ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار