کاهش ذخایر نفتی آمریکا و احتمال تمدید توافق اوپک باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ذخایر نفت آمریکا و احتمال تمدید توافق نفتی اوپک پس از مارس 2018، بهای نفت امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 50 سنت افزایش (معادل 0.8 درصد)، 63 دلار و 7 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 92 سنت افزایش (معادل 1.6 درصد)، به 57 دلار و 74 سنت در هر بشکه رسید.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. اما این توافق پس از ماه مارس منقضی می شود؛ به همین دلیل اعضای اوپک قرار است 30 نوامبر سال جاری میلادی برای مذاکره درباره تمدید این توافق نشستی برگزار کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که همه اعضای اوپک با تمدید توافق نفتی موافق نخواهند بود.

شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی «جی پی مورگان چیس» اعلام کرد: انتظار می رود بهای نفت در سال 2018 بین 40 تا 60 دلار متغییر باشد و بهای نفت خام برنت به طور میانگین 58 دلار معامله شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم به طور میانگین 54.6 دلار معامله خواهد شد.

کارشناسان با استناد به گزارش «مؤسسه نفت آمریکا» اعلام کردند ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 17 نوامبر با 6.4 میلیون بشکه کاهش همراه بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که بهای نفت آمریکا از اواسط سال 2016 با حدود 15 درصد افزایش همراه بوده است.

در آستانه انتشار گزارش‌هایی درباره نشست بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1281.40 دلار رسید.


انتهای پیام/

 بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار