مدیرکل بهزیستی همدان:

سلامت اجتماعی نیاز اساسی جامعه

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه به این معناست که توجه به حوزه اجتماعی و سلامت اجتماعی یکی از نیازهای اساسی جامعه است.

سلامت اجتماعی نیاز اساسی جامعه به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند در بعد ازظهر امروز در همایش سلامت اجتماعی و تاثیر آن در اجتماع، اظهار داشت: بعد از پنج برنامه پس از پیروزی انقلاب، در برنامه ششم توسعه برای نخستین بار با پیگیری های سیاستمداران و صاحب نظران این برنامه با رویکرد اجتماعی بسته شده است.

وی افزود: امروز سلامت اجتماعی ما دچار تحول شگرفی شده و باید بدانیم که وقتی یک بیماری اجتماعی در کشور به وجود می آید به سرعت همه‌گیر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: سلامت اجتماعی دغدغه مقام معظم رهبری، صاحب نظران و اندیشمندان است تا برنامه‌ ششم توسعه را به گونه‌ای هدایت کنند که از ریل واقعی خود خارج نشود.

الوند تصریح کرد: یکی از ضروریات امروز پرداختن به مسائل اجتماعی در قالب گفتمان اجتماعی است و همه باید بدانند سلامت اجتماعی جزو اساسی‌ترین نیازهای جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه باید با دید وسیع‌تر و عمق بیشتری به حوزه سلامت اجتماعی نگاه کنیم، اظهار داشت: مسئله طلاق ، دختران فراری، افزایش اعتیاد، کارتن خواب‌ها، معلولیت، کودکان خیابانی و غیره همگی از مسائلی است که باید به آن توجه کنیم.

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه حوزه سلامت اجتماعی تنها به بهزیستی مربوط نمی‌شود، ابراز کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها مانند آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ورزش و جوانان، سمن‌ها و غیره باید پای کار بیایند و مسئولیت این حوزه را فقط به بهزیستی واگذار نکنند.

الوند تصریح کرد: سازمان بهزیستی با 189 وظیفه در حوزه اجتماعی با پنج کمیسیون تخصصی از 13 کمیسیون تخصصی رابطه مستقیمی دارد.

وی ابراز کرد: سازمان بهزیستی با موضوعاتی نظیر رشد و تکامل کودکان زیر 6 سال، کاهش اعتیاد، کاهش طلاق، آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی، انجام غربالگری‌ها، پیشگیری از معلولیت، کودکان خیابانی و بد سرپرست، درگیر است که این امر نشان از این است که به تنهایی و بدون کمک سایر دستگاه‌ها و مشارکت‌های مردم موفق نخواهیم شد.

مدیرکل بهزیستی همدان تاکید کرد: ما باید کودکان را در سایه امن اجتماعی رشد دهیم و بدانیم که نیاز اساسی کشور ما نیازهای مالی، مادی و اقتصادی نیست چراکه با اندک درآمد هم می‌توان زندگی کرد اما وجود مشکلات اجتماعی و بیماری مزمن سلامت اجتماعی آدمی را نابود می‌کند.

انتهای پیام/ج

سلامت اجتماعی تاثیر به سزایی در جامعه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.