فرماندار گرمسار گفت : مسئولان استان سمنان در احداث کتابخانه عمومی بزرگ گرمسار همکاری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ داریوش طاهری فرماندار گرمسار در دیدار با کارکنان و مسئولان کتابخانه‌های عمومی گرمسار به میزبانی فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه برای ترویج کتاب وترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم ملی هستیم، گفت : برای اشاعه فرهنگ مطالعه در وهله نخست باید زیر ساخت های لازم فراهم باشد که با توجه به نبود کتابخانه باکیفیت در سطح شهرستان راه اندازی کتابخانه بزرگ و در خور باید در دستور کار مسئولان فرهنگی استان قرار گیرد.


وی کتاب را به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند دانست و افزود: گرمسار از ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه فرهنگی برخوردار است که باید نسبت به ارتقا سطح آن‌ها گامی مؤثر و عملیاتی برداشته شود.


فرماندار گرمسار در جمع مسئولان کتابخانه‌های عمومی گرمسار با بیان اینکه کتاب حتی در روزگار پیشرفت های چشمگیر بشر، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر و پایدارتری یافته است، اظهار داشت: با توجه به اولویت های دولت در خصوص محرومیت زدایی باید کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته راه اندازی شود.


طاهری با بیان اینکه اشاعه فرهنگ مطالعه باید در دستور کار همه نهادها قرار گیرد، تصریح کرد: در فرمانداری ایستگاه کتاب دایر شد که با توجه به اقبال عمومی باید دستگاه های اجرایی نیز از ظرفیت موجود برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند و این ایستگاه های کتاب در همه ادارات دایر شود.


وی افزود: جامعه کتاب خوان افراد را از آسیب های اجتماعی مصون نگه می دارد لذا با توجه به نقشی که علم آموزی در جامعه دارد نیازمند مشارکت های مردمی نیز هستیم تا با حمایت از کتابخانه ها بتوانیم به سوی ارتقا ترویج فرهنگ مطالعه گام برداریم.


انتهای پیام / ذ


اشاعه فرهنگ مطالعه باید در دستور کار همه نهادها قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.