یک ناشر گفت: بسیاری از ناشرانی که در حوزه توزیع و فروش کتاب مشکل دارند، تأثیر طرح هایی چون پاییزه کتاب را روی اقتصاد نشر حس نمی‌کنند.

عباس جبلی مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه طرح‌هایی چون پاییزه کتاب بیشتر برای کتابفروشی‌هاست، گفت: طرح‌هایی مانند پاییزه کتاب حلقه‌ای بین مخاطبان،کتابفروشی‌ها و ناشران هستند. با این حال روی اقتصاد نشر هم بی‌تأثیر نیستند. آن هم با تبلیغات منظمی که سازمان‌هایی مانند خانه کتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره  انجام می‌دهند. بسیاری از ناشرانی که در حوزه توزیع و فروش کتاب مشکل دارند، شاید تأثیر طرح‌هایی چون پاییزه کتاب را روی اقتصاد نشر حس نکنند. اما کتاب های بعضی از ناشران به کتابفروشی‌ها می رسد و این ناشران تاثیر طرح هایی مثل   پاییزه کتاب را حس می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از دوستانم در انتشاراتی‌های خصوصی مانند خودم در حوزه توزیع کتاب مشکل دارند. مشکلات توزیع کتاب بسیار بسیار زیاد است؛ از جمله آنکه پخش کنندگان کتاب را از ناشران می گیرند و چک شش ماهه یا ده ماهه به آنها می دهند. هیچ ضمانتی وجود ندارد چکی که پخش کننده های کتاب به ناشران می دهند، پاس شود. حالا طرحی هم که می گذارند بیشتر برای کتابفروشی ها و ناشرانی است که در زمینه توزیع کتاب مشکلی ندارند. شاید طرح هایی مانند پاییزه کتاب بتواند در دراز مدت روی اقتصاد نشر تاثیر داشته باشد.

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار با اشاره به انتشار کتاب «موج و کوسه های خلیج فارس» اثر محمدعلی گودینی، اظهار کرد: کتاب موج و کوسه های خلیج فارس جنبه های مختلفی دارد؛ این کتاب درباره عملیاتی نوشته شده است که نیروی دریایی در آن موفق می‌شود و به عبارتی روایت دلاوری‌های شهدای ارتش است. گودینی، در این کتاب به بیان رشادت و دلاوری‌های نیروهای سپاه، ارتش و شهدای غواص پرداخته است. این کتاب یک نکته پنهانی هم دارد. بیش از 320 بار کلمه خلیج فارس در کتاب موج و کوسه های خلیج فارس آمده است. این مسئله هویت فارسی بودن این خلیج را هم نشان می دهد.

 

انتهای پیام/

 

نظر یک ناشر درباره تاثیر طرح پاییزه کتاب روی اقتصاد نشر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار