جانشین فرمانده سپاه استان لرستان گفت: بزرگ‌ترین حمایت از اقتصاد مقاومتی برخور‌د با کسانی است که امروز به‌عنوان مفاسد اقتصادی می‌شناسیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سردار حبیب‌الله توکلی ظهر امروز در دومین همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از فعالان اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) که در سالن آمفی‌تئاتر شیلات لرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز همه دنیا در منطقه ما بسیج شدند تا بتوانند جلوی قدرت‌نمایی بسیج را بگیرد، ولی حریف نمی‌شوند.

وی به فرمایشات امام خمینی (ره) در رابطه با بسیج اشاره کرد و افزود: فرمایشات امام (ره) در مورد بسیج حقیقتاً بار و کار را برای ما سنگین می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه استان لرستان عنوان کرد: به فرموده امام راحل همه مردم، نهاد‌ها و گروه‌ها در دفاع مقدس خوب درخشیدند، اما آن تشکیلاتی که ایثارگری و مجاهدت را کامل کرد بسیج بود که مصداق کاملی از ایثار، خلوص، عشق به ذات مقدس حق و اسلام ارائه کرد.

وی گفت: امام (ره) به مسئولان تأکید کردند که نگذارید بسیج به فراموشی سپرده شود، چون شرق و غرب دست از سر شما برنمی‌دارند، چون دارید اسلام ناب محمدی را دنبال می‌کنید پس این سازگاری بین شما و آن‌ها نیست و تنها تشکیلاتی که می‌تواند در مقابل آن مقاومت کند بسیج است.

توکلی بیان کرد: امام تأکید کردند غفلت از بسیج در ایجاد ارتش میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: خدا را شاکریم که بسیج در ایران اسلامی شکل گرفت و امروز به‌عنوان یک الگو در سطح جهان و منطقه مطرح‌شده است که همه مستضعفان و ستم دیدگان چشم امیدشان به بسیج است.

جانشین فرمانده سپاه استان لرستان گفت: مقام معظم رهبری در ادامه فرماندهی امام (ره) بسیج را هدایت می‌کنند و بسیج به‌عنوان یکی از قدرتمندترین تشکیلات مردمی کار امنیتی، نظامی و غیرامنیتی در کشور انجام می‌دهد.

وی  افزود: امروز افتخار می‌کنیم از اینکه حرف و عمل بسیج یکی است، چون بسیج بااراده حرف میزند به آن عمل می‌کند و باید گفت: هر جا بسیج علم و مسئولیتی را برداشته سعی کرده آن را به نتیجه برساند.

توکلی افزود: امروز بسیج را در جمهوری اسلامی و جهان اسلام به‌عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت انسانی متعهد و متخصص می‌دانیم، چون در هر عرصه، بحران و هر توطئه‌ای که می‌خواهد با آن مقابله کنند اولین و آخرین جایی که سراغ آن می‌روند بسیج است.

وی با اشاره به حضور بسیجیان در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه عنوان کرد: امروز بسیج سازندگی لرستان در قالب اردو‌های جهادی و سازندگی به‌عنوان یک ظرفیت بالقوه و خوب در اختیار دولت‌مردان است تا بتوانند از این ظرفیت برای زلزله‌زدگان استفاده کنند.

جانشین فرمانده سپاه استان لرستان گفت: در این ۳۸ سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد دریافتیم که اقتصاد، تحریم اقتصادی و فشار‌های اقتصادی به‌عنوان یک ابزار در اختیار قدرتمندان و زورگویان عالم تبدیل‌شده است و هر جا که می‌خواهند پیشرفت را تسخیر و کشوری را به همراهی وادار کنند در سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی از این ابزار استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: این قدرتمندان بیشتر به دنبال اهداف سیاسی هستند و اگر ما اسرائیل را به رسمیت بشناسیم باسیاست‌های منطقه‌ای آن‌ها همراه شویم و در کنار ظالم قرار بگیریم هیچ کاری با ما ندارند.

توکلی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی در کنار اهداف و آرمان‌هایی که امام (ره) برای ما ترسیم کرده بود در کنار مظلومان عالم منطقه ایستاده و لحظه‌ای هم از اینکه دست محرومان و مستضعفان را بگیرد درنگ نمی‌کند بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا تقویت شوند و بتوانند در مقابل دشمنان خودشان بایستند.

وی گفت: ما در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و قرار است همه‌چیز ما اسلامی باشد، از اسلام آن‌ها را بگیریم و اقتصادمان نیز اسلامی شود.

جانشین فرمانده سپاه استان لرستان افزود: اقتصاد اسلامی اقتصاد مقاومتی است، همین فرمانی که رهبری بار‌ها به همه ما به‌عنوان یک تکلیف خواسته است.

وی در ادامه گفت: حدود شش سال از بحث اقتصاد مقاومتی می‌گذرد و برنامه آن درجا‌هایی دستاورد‌هایی داشته و درجا‌هایی دیگر با محدودیت و موانعی مواجه شده است که اگر این موانع برطرف شود به‌طور یقین اقتصاد ما پویا می‌شود.

توکلی گفت: ما در کشور جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم بنابراین دنبال اقتصاد سکولار و شیخ‌نشینی نیستیم بلکه به دنبال اقتصادی هستیم که استقلال اقتصادی خودمان را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: هر اقتصادی اگر می‌خواهد شکوفا شود نخستین نیازمندی و ضرورت آن این است که مسئولان آن کشور اراده، اعتقاد و باور داشته باشند اگر این مسئله نهادینه شود شاید بخش عمده این مسیر را طی کرده‌ایم از طرفی خودباختگی، سستی و بی‌انگیزگی بزرگ‌ترین آفت در این مسیر است که کار را محدود و سخت می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه استان لرستان اظهار داشت: در شمال غرب و غرب کشور می‌بینیم که چه حجمی از کالا‌های لوکس که در کشور راحت می‌توان تهیه و تأمین کرد از مرز وارد کشور می‌شود درحالی‌که این موضوع علاوه بر مشکلاتی که در حوزه مقابله برای مرزبانی سپاه و ارتش به همراه دارد خسارت سنگینی به کشور ما وارد می‌کند.

وی افزود: سالانه ۲۵ میلیارد دلار واردات کالا داریم که شاید هیچ ضرورتی به واردکردن آن نیست که اگر از ورود این کالا‌ها جلوگیری نشود ضمن اینکه به اقتصاد کشور ضربه می‌زند با دور زدن عوارض و گمرکی سرمایه‌های کلانی به دست می‌آورند.

توکلی به‌جا به‌جایی کالا‌های قاچاق در برخی از مناطق کشور مانند بانه، سردشت و پیرانشهر اشاره کرد و گفت: کسانی که دست در این کاردارند هم‌اکنون در شهر‌های بزرگ کشور سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای خود انجام داده‌اند به‌طوری‌که تعدادی اجیر کردند کالا‌ها را از معابر صعب‌العبور عبور می‌دهند و راحت سرمایه‌های کلان را به جیب می‌زنند بنابراین اگر فکر برای این کالا‌های قاچاق نشود به‌طور یقین ما آسیب جدی می‌بینیم.

وی تصریح کرد: شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی شاید از مواردی است که باید همه نظارت و کنترل‌ها اتفاق بی‌افتد تا زمینه برای کسانی که سو استفاده می‌کنند فراهم نشود.

جانشین فرمانده سپاه استان لرستان گفت: چقدر آزاردهنده و سخت است که اکنون در جمهوری اسلامی خانواده‌ای برای شام شب محتاج است و چقدر راحت برخی به بهانه اقدامات اقتصادی که فرمول‌های زد و بند را بلد انداز تسهیلات استفاده می‌کنند بدون اینکه شفافیتی در کارشان باشد.

وی افزود: برخی به‌راحتی منابع و سرمایه را برای خود فراهم می‌کنند و در آخر کار به‌جا‌های باریک کشیده می‌شود و چقدر سخت است برای ما که پرونده‌ای را می‌بینیم که شاید ما‌ها روند آن را طول می‌دهند، ولی برخورد جدی قانونی و آنی اتفاق نمی‌افتد.

توکلی عنوان کرد: بزرگ‌ترین حمایت از اقتصاد مقاومتی برخور‌د باکسانی است که امروز به‌عنوان مفاسد اقتصادی می‌شناسیم.

انتهای پیام/د

بزرگ‌ترین حمایت از اقتصاد مقاومتی برخورد با مفاسد اقتصادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.