مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: در حال حاضر دو هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بانه به کشت زعفران اختصاص است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه ظهر امروز در حاشیه بازدید فرماندار از دو طرح کشاورزی، گفت: در حال حاضر دو هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بانه به کشت زعفران اختصاص است که این مزارع در بخش‌های ننور و نمشیر ایجاد و با نظارت کارشناسان این مدیریت، به بهره‌وری اولیه رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه افزود: با توجه به وجود گونه‌های مختلف زعفران وحشی در شهرستان بانه، کشت این گیاه کاملاً سازگار با اقلیم منطقه است و به کشاورزان توصیه می‌کنیم در راستای تغییر الگوی کشت، با توسعه پرورش زعفران برای افزایش بهره‌وری زمین‌های خود گام بردارند. 

وی افزود: زعفران یا طلای سرخ، گونه‌ای قانع در زمینه نیاز به آب به شمار می‌رود که در طول سال تنها 2 یا 3 بار در اوایل مهر ماه به آبیاری نیاز دارد و در اواخر مهر و چند روز از آبان، طی 3 مرحله برداشت می‌شود.

شریفی مهمترین مشکلات موجود در زمینه کشت زعفران در حال حاضر را تامین پیاز زعفران و تأمین آب (در پاییز و اوج کم آبی منطقه) ذکر کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره برای تأمین و انتقال آب، برق‌رسانی چاه‌های آب و مکانیزاسیون کشت پیاز زعفران، از جمله حمایت‌های دولت در این زمینه است.

انتهای پیام/  د م

 ضرورت پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره برای تأمین و انتقال آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.