رئیس انجمن ملی زنبورداران کشور گفت: سالانه 77 هزار تن عسل توسط زنبورداران و تولید کنندگان عسل در کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا بیگناه، رئیس انجمن ملی زنبورداران کشور در سفر به استان اردبیل و بررسی آخرین وضعیت زنبورداران افزود: تولید سالانه 77 هزار تن عسل مرهون تلاش تولیدکنندگان و زنبورداران کشور است که با تلاش شبانه‌روزی و اهتمام ویژه برای رونق تولید این محصول با ارزش در کشور انجام می‌شود که در این میان می‌توان به فعالیت 73 هزار تولید کننده عسل در این زمینه اشاره کرد.

وی بر ضرورت شناسایی مشکلات و کمبودهای تولیدکنندگان عسل تأکید کرد و اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف مدنظر با ارائه راهکارهای اساسی می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و در مسیر رونق تولید محصولات زنبورداران و شناسایی مشکلات این قشر فعال و زحمت‌کش گام برداشت.

رئیس انجمن ملی زنبورداران تصریح کرد: در صورت راه‌انداری مراکز تحقیقات عسل برخی از استان‌های کشور که از موقعیت بسیار مناسبی برای تولید این محصول برخوردار هستند و اصطلاحاً از آن‌ها به عنوان استان‌های عسل خیز کشور یاد می‌شود، در آسیب‌شناسی و کمک به رونق تولید کمک خواهد شد.

بیگناه به ظرفیت مناسب استان اردبیل برای تولید عسل در کشور اشاره کرد و ادامه داد: عسل تولید شده در کشور از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار بوده و با حمایت از تولیدکنندگان این محصول در استان‌های عسل خیز کشور میزان تولید و فروش با رشد چشمگیری همراه خواهد شد.

وی بیان کرد: با اجباری شدن گواهی استاندارد برای عسل در کیفی‌ سازی تولید این محصول گام مناسبی برداشته خواهد شد و در تلاش خواهیم بود تا با صدور این گواهی و لزوم رعایت استانداردهای تعیین شده در رونق تولید باکیفیت عسل اقدام لازم در سطح کشور صورت گرفته باشد.

انتهای پیام/ح

صدور گواهی استاندارد عسل اجباری شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.