سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان؛

اجرای ایکاردا طرح «امنیت غذایی» در استان لرستان

ایکاردا طرح «امنیت غذایی» در استان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازدار،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: طرح ایکاردا در سطح ۱۱ هزارهکتار از اراضی استان لرستان در دست اجراست.

عبدالرضا بازدار افزود: ۷۷ درصد از اراضی کشاورزی استان لرستان دیم است و بالغ بر ۴۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات دیم استان می‌باشد.

وی افزود:یکی از اهداف اولیه ما این است که بهره وری مطلوبی از امکانات آب و خاک در زیر بخش محصولات دیم داشته باشیم که در همین راستا با همکاری و مشارکت موسسه بین المللی تحقیقات دیم «ایکاردا» طرح امنیت غذایی در استان در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در این راستا مقدار ۱۱ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت سه محصول گندم ٬ جو و نخود اختصاص یافته و عملیان اجرائی در این اراضی شروع شده و آخرین یافته‌های تحقیقاتی را با همکاری و مشارکت موسسه بین المللی ایکاردا به منظور افزایش تولید به مرحله اجرا در می‌آوریم.

وی هدف از این کار را افزایش ۲۵ درصدی تولید پایدار در سطح ۵۰ درصد از اراضی زیر کشت سه محصول گندم ٬ جو و نخود اعلام کرد و افزود: در این راستا میزان تولید گندم دیم از هر هکتار از ۱۱۳۰ کیلو به ۱۴۵۰ کیلو ٬ جو از ۱۰۵۰ به ۱۴۰۰ کیلو در هر هکتار و تولید نخود از ۵۶۰ کیلو به حدود ۷۰۰ کیلو گرم در هر هکتار خواهد رسید.

بازدار در پایان گفت: این طرح ۵ ساله است و در حال حاضر سال دوم آن در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/د

ایکاردا طرح «امنیت غذایی» در استان لرستان در حال اجرا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.