مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی لرستان زیر کشت چغندر رفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  کیانوش حمیدیان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هفت‌هزار و ۱۰۰ هکتار چغندرقند در لرستان کشت‌شده است و این در حالی است که بیشترین کشت چغندر در استان در شهرستان کوهدشت انجام‌گرفته است.

وی افزود: در شهرستان کوهدشت دو هزار و ۱۰ هکتار زیر کشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود از کل چغندر کشت‌شده در استان بیش از ۳۰۰ هزار تن برداشت شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: چغندر یک محصول آبدوست است و با توجه به کمبود منابع آب در استان بهتر است که به‌منظور استفاده بهینه از آب، کشت این محصول به‌جای بهار در پاییز انجام شود.

وی بیان کرد: تغییر زمان کشت چغندر از بهار به پاییز علاوه بر استفاده بهینه از مصرف آب، سبب می‌شود که مراحل آبیاری نیز کمتر شود.

حمیدیان در زمینه کشت محصول گندم در لرستان گفت: بیش از ۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی در لرستان زیر کشت گندم آبی و ۱۹۵ هزار هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص‌یافته است و پیش‌بینی می‌شود از این مقدار گندم کشت‌شده، ۴۸۰ هزار تن گندم در استان لرستان برداشت شود.

وی در ادامه گفت: محصول گندم در تمام شهرستان‌های استان قابلیت کشت دارد و این امر به دلیل شرایط آب و هوایی استان است، برداشت این محصول از نیمه دوم اردیبهشت و در مناطق جنوبی استان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/د

بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت چغندر رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.