امام جمعه اصفهان گفت:بیشترین ولایت را خداوند به معصومین داده است و با این صفات این افراد را توصیف می‌کند که ایمان آوردند، نماز اقامه می‌کنند و در رکوع نماز زکات می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در جمع عزاداران رضوی در شهر هرند اظهار داشت: آرزوی قبولی طاعات و عزاداری شما مردم ولایت‌مدار طی دو ماه را گذشته دارم.

وی افزود: از امام هشتم روایت است که هر کس مرا با معرفت زیارت کند من و اجدادم شفیع او خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: خداوند متعال سه دستور در خصوص اهل بیت داده که عبارت هستند از ولایت، طاعت و محبت؛ نخستین دستور ولایت است به معنی سرپرستی و اولویت دادن نسبت به خود، این ولایت برای همه ائمه اطهار است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: ولایت در اصل از سوی خداوند است و غیر از او هیچ ولایتی وجود ندارد مگر آن‌هایی که از سوی خدا گرفته شده باشد، مثل ولایت پدر به فرزند یا ولایت شوهر به همسر.

وی تصریح کرد: بیشترین ولایت را خداوند به معصومین داده است و با این صفات این افراد را توصیف می‌کند که ایمان آوردند، نماز اقامه می‌کنند و در رکوع نماز زکات می‌دهند، همه علمای شیعه و سنی تأکید دارند که منظور از توصیفات مطرح شده حضرت علی(ع) است.

طباطبائی‌نژاد عنوان کرد: خداوند در دستور دوم اطاعت را امر کرده و از واژه «اولوالامر» استفاده کرده است، اینجا اختلاف نظر وجود دارد و اهل تسنن می‌گویند هر کس به هر شیوه امور را در دست گرفت باید اطاعت کرد در صورتی که ما معتقدیم خداوند اطاعت از ظالمی همچون ملک سلمان که یمن را بمباران می‌کند، واجب نمی‌کند.

وی در ادامه ابراز کرد: محبت، سومین دستور خداوند در قرآن پیرامون اهل بیت است که می‌فرماید به جز محبت مزدی برای رسالتم نمی‌خواهم؛ همه ما ادعای داشتن محبت داریم، اما باید بدانیم محبت بدون اطاعت فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه نباید به عزاداری‌ها مغرور شویم، تأکید کرد: هر قدم در راه اباعبدالله ثواب دارد و گناهان را از بین می‌برد مخصوصاً زیارت دسته جمعی همچون زیارت اربعین که چشم دشمنان اسلام را کور کرده است، اما باید اطاعت هم همراه آن شود.

امام جمعه اصفهان در پایان با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) خاطرنشان کرد: معصومین خود گفته‌اند که ما برگه برائت از عذاب و یا برگه خویشاوندی خدا را نداریم، حجتی هم وجود ندارد، اگر می‌بینید مقرب درگاه خداوند شده‌ایم به وسیله اطاعت بوده است.

 

انتهای پیام/م

 

زیارت اربعین چشم دشمنان اسلام را کور کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.