۲۴۵ کتابخانه در مساجد گیلان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی با تاکیدبر اهمیت فرهنگ کتابخوانی در توسعه و پیشرفت کشور گفت: توسعه و پیشرفت جامعه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی جوامع بستگی مستقیم دارد.

 وی با بیان اینکه مساجد نیز در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اقدام به تاسیس کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرده اند افزود: ۲۴۵ باب کتابخانه در مساجد  استان گیلان دایر است.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه کتابخانه های مساجد به 2گروه کتابخانه های روستایی و شهری تقسیم می شوند گفت : تاسیس کتابخانه در مساجد مناطق روستایی اولویت ستاد عالی کانون های مساجد کشور است.

 پورابراهیم با بیان اینکه ۱۰۱ کتابخانه در مساجد شهری دایر شده است افزود : ۱۴۴ باب کتابخانه معادل ۵۹ درصددر مساجد روستایی مستقر هستند.

 وی گفت : کتابخانه هایی که در شبستان مساجد فعالیت می کنند، کتابخانه های باز و آنانی که دارای مخزن هستند کتابخانه بسته  هستند .

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ۱۲ هزار جوان و نوجوان گیلانی در این کتابخانه ها عضو هستند تصریح کرد : انس و الفت با کتاب از طریق  مطالعه صورت می گیرد و باید فرهنگ مطالعه در خانواده نهادینه شود.

 

 

انتهای پیام/م.ع

245 کتابخانه در مساجد گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.