51 خانه نور در کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان فعالیت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان گفت: ۵۱ خانه نور در کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای گسترش فعالیت های قرآنی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح خانه نور در کانون های مساجد استان گیلان افزود : فعالیت های قرآنی و احکام اولویت فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با تاکید بر قرآن محوری کانون های مساجد استان گیلان با بیان اینکه همه فعالیت های خانه نور متمرکز بر فعالیت های قرآنی است اظهار داشت: خانه های نور موظف به تربیت مربی قرآن و حافظ و قاری قرآن هستند تا بتوانند در جشنواره های قرآنی خوش بدرخشند.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم افزود: تفسیر، نشست آموزش قرآن در یکی از زمینه های روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، مفاهیم، حفظ و جلسه قرآنی برای کودکان و نونهالان از حداقل فعالیت های خانه های نور در مساجد گیلان است.

وی، ترویج و توسعه آموزش های قرآنی، ارتقاء سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن در رشته های مختلف قرآنی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: احیای کارکردهای فرهنگی مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی بر اساس آموزه های قرآنی و روایات، ارائه الگوی مسجد طراز قرآنی برای توانمندسازی کانون ها در امور قرآنی، مشارکت در سیاست گذاری، نظارت و اجرای برنامه های قرآنی استان و همسو کردن فعالیت های موازی قرآنی در سطح مساجد، شناسایی، برقراری ارتباط، همکاری و تعامل بیشتر با سایر کانون ها، عوامل داخلی مسجد، موسسات قرآنی، ادارات، نهادها و سازمان های قرآنی، تلاش با هدف تقویت فضای قرآنی و اخلاق دینی در مسجد، محله، خانواده ها، دانش افزایی و توانمندسازی فعالان قرآنی مساجد، بهره گیری از فضای مجازی از اهداف کلان خانه های نور است.

 

انتهای پیام/م.ع

فعالیت خانه های نور در مساجد گیلان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.